Nog för att Japan var dåliga i matchen igår men det finns lag som är sämre än Japan om man tittar på världsrankingen. Det vore riktigt skoj att titta på ett amerikanskt derby, USA vs. Mexiko. Eller varför inte Sydkorea mot Nordkorea?
Om jag inte minns helt galet så innehar Nya Zeeland världsrekordet i störst förlust i ett VM (C-vm). Man förlorade med 47-0 (eller var det 52-0) mot Danmark. Verkar som NZ ryckt upp sig lite nu, med tanke på rankingen.
Sverige världens näst bästa hockeynation, tjena!!!
jag tycker också det låter lite konstigt, är det en summering av alla VM eller? isåf fattar ja inte att Ryssland ligger först, de regerade ju förr i tiden,
Om jag inte minns helt galet så innehar Nya Zeeland världsrekordet i störst förlust i ett VM (C-vm). Man förlorade med 47-0 (eller var det 52-0) mot Danmark. Verkar som NZ ryckt upp sig lite nu, med tanke på rankingen.
Jag tror kanada spöade ett lag med 48-0 för en herrans massa år sedan, minns dock inte mot vilket lag. Fan, runt 1 mål i minuten typ.
Jag tror kanada spöade ett lag med 48-0 för en herrans massa år sedan, minns dock inte mot vilket lag. Fan, runt 1 mål i minuten typ.
Jag minns inte alla detaljer. Men jag tror att det hände under 1950-talet och att det var Danmark som Kanada spöade. Danmark gav upp efter matchen och lämnade VM innan turneringen var slut.