Citat:
Ursprungligen postat av Enkelbrektius
Förlåt, var tvungen att ha en så pass provocerande titel.
Jag skall antagligen själv rösta på SD nu i valet, gillar Åkesson skarpt, men jag står inte riktigt för det. Nej, det är inte partiet i sig som är fel, det skulle jag kunna skylta med om det inte vore för
den stereotype SD:aren.
Jag upplever att många som kommer rösta på SD är småkorkade småstadsbor/bönder på 18-20 med kepsar, lyssnar på Eddie Meduza (inget dåligt med honom för övrigt) och grämer sig för att invandrarna har tagit deras brudar. De älskar att skriva negerskämt i I&I, givetvis helt anonymt. Jag har själv växt upp i ett relativt "infekterat" område med mycket segregation bland svenskar och invandrare, men inte är jag en orationell bonde för det.
Meduza åt sidan, stämmer det att invandringskritiker tenderar att vara lågutbildade/mindre smarta? Hur är er uppfattning av dem?
En sanning någorlunda nära verkligheten, jag är väldigt erfaren av dessa människotyper då jag själv kommer från landsbygden. Jag vill dock poängtera att dessa "korkade och inavlade bönder" röstar på SD (eller för den delen "blir nazister"), mer p.g.a. av att de är svagsinnade personer som faller för grupptryck, deras "politiska engagemangs" ("SD 2010, skål ta mig fan") sanna färger är egentligen ett sätt för dem att leva ut sina
subkulturella böjelser. Denna subkulturella attityd leder naturligt till att det blir nästan barnsligt enkelt att debattera dem sönder och samman, genom att påvisa deras logiska kullerbyttor. En gammal kompis till mig, som blivit volvoraggare och ägnar sin fritid åt att supa bort sina hjärnceller (trots en bra uppväxt), skryter ofta om hur tuff han är som går runt bland folk med sina medvetet sönderslitna jeanskläder, men har uppenbarligen inte funderat över hur dumt det låter att först kalla sig patriot ("FAN vad jag älskar Sverige"), men att sedan se ner på i princip hela den svenska befolkningen för att de inte är lika "tuffa" som han. Denna person är en typisk SD-väljare av den mer korkade varianten.
De är mer eller mindre skitstövlar.
De är överlag väldigt korkade och slösinta, ja, när det kommer till att tänka självständigt och komma med intelligenta analyser (även om de oftast är kompetenta inom mer praktiska områden). De hatar Mona Sahlin...
(" -
Jaha,
för att?
-
eh,
va?
-
Varför hatar du Mona Sahlin?
-
eh,
hon,
liksom,
eh,
släpper in alla jävla invandrare i Sverige [sittandes på en pizzeria, gläfsar i sig en flottig kebabrulle, yttrar sina tankar högt utan någon som helst respekt för invandraren som äger pizzerian],
och hon har sagt att hon hatar Sverige.
Sverige skulle vara perfekt utan de där jävla socialdemokraterna.
-
Så du menar att Mona Sahlin är den som släppt in alla invandrare i Sverige,
att det är hon som ska hållas främst ansvarig?
- ...
Ja...
-
Hur förklarar du då att samma sak händer i princip alla vita västländer?
Hur förklarar du det faktum att Alliansen släppt in ännu fler invandrare till Sverige än vad Socialdemokraterna har gjort?
- ... eh... ... *mental breakedown*
... och, ja, det är väl egentligen en ganska så bra sammanfattning

.
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Stämmer bra det. Rassehorden här inne är ett levande bevis.
Om det du nu säger stämmer, och att ni "anti"rasister är så mycket mer begåvade än oss "korkade och inavlade bönder", hur förklarar du då att ingen, INGEN, av er kommenterat den
här rassesmörjan jag skrev för ett tag sedan, med det från mig
uttalade syftet att att få er att skriva där (och trots PM-avsändelse från mig till kanske 20 personer som uttryckt de föraktfulla åsikterna du har)?
//Rickard Melkersson