Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-29, 03:43
Medlem
DangerDooms avatar
Datorn krascha så jag blev tvungen att starta om den..

Nu är det såhär att jag har en 42" till höger om datorn som är kopplad via HDMI-kabel.
Det är meningen att jag ska kunna gå till höger med musen för att jag ska komma över till tv:n..

Det konstiga är nu att jag måste röra musen till vänster (alltså mot väggen till vänster om min dator) för att den ska komma till TV:ns högra sida. Helt sjukt.

Hur fan gör man det här?
Citera
2010-06-29, 03:47
Medlem
the_c00l_guys avatar
Möblera om?

Eller så går du in i grafikkorts-inställningarna och letar upp "reverse" eller något liknande.
Citera
2010-06-29, 03:51
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Möblera om?

Eller så går du in i grafikkorts-inställningarna och letar upp "reverse" eller något liknande.

Det där hjälpte tyvärr inte mycket.. Jag ska inte behöva möblera om bara för att datorn har gått och blivit bäng.. dessutom är det en dörr precis till höger om tvn..
Citera
2010-06-29, 03:56
Medlem
hmkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Datorn krascha så jag blev tvungen att starta om den..

Nu är det såhär att jag har en 42" till höger om datorn som är kopplad via HDMI-kabel.
Det är meningen att jag ska kunna gå till höger med musen för att jag ska komma över till tv:n..

Det konstiga är nu att jag måste röra musen till vänster (alltså mot väggen till vänster om min dator) för att den ska komma till TV:ns högra sida. Helt sjukt.

Hur fan gör man det här?
Nu är jag inte riktigt säker om man kan ha en TV som main screen men det låter som du har det.
Högerklicka på skrivbordet -> properties -> settings -> identify
Så ser du vad som är vad.
Citera
2010-06-29, 03:59
Medlem
Garnaals avatar
Vista/Win7: Högerklicka på skrivbordet -> Screen Resolution (Skärmupplösning) -> "Dra" skärm två(2) till höger om skärm ett(1)

XP: Högerklicka på skrivbordet -> Properties(Egenskaper) -> (...)
Citera
2010-06-29, 04:07
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnaal
Vista/Win7: Högerklicka på skrivbordet -> Screen Resolution (Skärmupplösning) -> "Dra" skärm två(2) till höger om skärm ett(1)

XP: Högerklicka på skrivbordet -> Properties(Egenskaper) -> (...)

JA! Det funkar, väldigt mycket kärlek till dig! Känn dig nöjd att du har gjort en annan persons dag via en skärm!

Min dag har inte varit särskilt bra, så det här piggade upp mig
Citera
2010-06-29, 05:36
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Det där hjälpte tyvärr inte mycket.. Jag ska inte behöva möblera om bara för att datorn har gått och blivit bäng.. dessutom är det en dörr precis till höger om tvn..
Sorry, tänkte inte på dörren.
Citera
2010-06-29, 05:42
Medlem
OffensiveShits avatar
rekommenderar att du drar ner ultramon. Otroligt bra program när man har fler skärmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in