2010-06-29, 03:01
Medlem
Hejsan!

Skriver en snabb tråd och hoppas på snabba svar.
Var nere på affären idag och kollade in en rea, jag har länge funderat på en bärbar och känner att det är dags att ta steget.
Varför jag skriver den här tråden är mest för att höra ifall det är något som ni anser skulle vara dåligt med det här köpet som jag kanske missat?
Mina ändamål med datorn är främst kolla på serier och filmer. Men har även tänkt lira lite spel, typ Call of duty Modern Warfare 2 kanske?

Ta en titt och säg vad ni tycker, skulle vara jättesnällt!

http://microshop.se/shop/showItem.asp?artnr=LXPQ702013&vg=494

Tack på förhand.

ps. Funderar på att köpa HDMI kabel också till, men känner att jag inte orkar kasta ut massa i onödan. Det är väl egentligen ingen stor skillnad på de kablarna?
Funderar även på att om jag köper den, hur ska jag partionera ut hårddisken? Hur mycket C:\ hur mycket på D:\. (tänker skaffa extern hdd senare).
Citera
2010-06-29, 10:24
Medlem
Nohs avatar
Skillnad på vilka kablar? Och vad vill du att vi ska diskutera/vad behöver du hjälp med.

Ditt inlägg är en stor röra, går varken att få ut upp eller ner på det.
Citera
2010-06-29, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Skillnad på vilka kablar? Och vad vill du att vi ska diskutera/vad behöver du hjälp med.

Ditt inlägg är en stor röra, går varken att få ut upp eller ner på det.

Skillnad på kablarna= dom billigare och dom dyrare.. inga specifika.

Annars ville jag som mest att ni bara kunde kolla en sväng så jag inte gör ett stort misstag med det här köpet?
Citera
2010-06-29, 10:45
Medlem
Sikkans avatar
Har faktiskt exakt en sådan själv, är väldigt nöjd faktiskt. Funkar kanon att köra FullHD till TV och de flesta spel rullar på utan att klaga .. dock lite högljudd vid filmuppspelning/spel. Går dock oväntat svalt trots prestandan. Jag kan rekomendera den iaf
Citera
2010-06-29, 10:53
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swompin
Skillnad på kablarna= dom billigare och dom dyrare.. inga specifika.

Annars ville jag som mest att ni bara kunde kolla en sväng så jag inte gör ett stort misstag med det här köpet?

Du skrev "de kablarna" utan att ge exempel på några kablar.

Datorn ser helt okej ut, processorn lämnar kanske lite mer att önska och så är det inte senaste tekniken, borde nog gå att hitta något lite mer prisvärt.
Citera
2010-06-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Du skrev "de kablarna" utan att ge exempel på några kablar.

Datorn ser helt okej ut, processorn lämnar kanske lite mer att önska och så är det inte senaste tekniken, borde nog gå att hitta något lite mer prisvärt.

Jag vet, men jag ansåg att eftersom jag inte sa någon specifikt skulle ni förstå vad jag menade. Men nu förklarade jag ju hur jag menare men du kom fortfarande med ett som jag ser det helt onödigt "counter"svar?
Jag vet att processorn är lite sådär, men tycker att den ändå borde vara värd med tankte på skärmstorleken och egenskaperna på den, samt grafikkortet. Så nu har jag den iaf, och hoppas att den funkar och känns bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in