Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-29, 00:03
Medlem
Jaha ja, då har man problem med laptopen igen. Har en HP Notebook PC dv6700 som jag köpte för nästan två år sedan. Datorn stängdes av idag av sig själv och gick sedan inte på. Väntade ett tag eftersom jag misstänker att den blev överhettad. Nu går den på men stänger ner efter 1-2 sekunder. Har försökt att "drain" batteriet, som de flesta säger på HP support och har även ringt till support som säger att de kan ge "råd" om jag betalar en häftig summa pengar.

Någon som har en idé om vad jag kan göra? Börjar få panik när jag tänker på alla grejer jag har i den som jag vill spara. Har haft dator problem innan och då har folk i affären sagt att det enda de kan göra är att skicka in och tömma den...

Tack!
Citera
2010-06-29, 01:50
Avstängd
ibutus avatar
Hade samma problem med min stationära för ett tag sedan.
Då var det kabelglapp i den, och det var lätt åtgärdat. Men nu vet jag inte om du har samma problem...
Sen är det ju lite pilliggare att greja med en laptop. Men om jag var du hade jag nog skruvat isär den o känt på kablarna i den.
Citera
2010-06-29, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Men om jag var du hade jag nog skruvat isär den o känt på kablarna i den.
Ofta.
Citera
2010-06-29, 02:29
Medlem
Nu vet du hur viktigt det är att göra backups, nåja det finns väl inte så mycket mer att göra än att lämna in den någonstans. Och om den inte går att rädda be dem kopiera allt du vill ha kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in