2010-06-28, 21:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Estland kanske vore något ändå?
De har ju dessutom den största blonda populationen i världen.

Intressant. Källa vore trevligt. Jag har för mig att Island hade rekordet. Dock så är jag säker på att Island innehar rekordet av blåa och gröna ögon med över 90% för både män och kvinnor.
Citera
2010-06-28, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Intressant. Källa vore trevligt. Jag har för mig att Island hade rekordet. Dock så är jag säker på att Island innehar rekordet av blåa och gröna ögon med över 90% för både män och kvinnor.
Enligt wikipedia så ljög jag visst, ledsen för det, är dock säker på att jag har läst det någonstans.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Light_hair_coloration_map.png

Edit: Ju ljusare ju blondare.
Citera
2010-06-29, 09:27
Medlem
KusoYarous avatar
Jag tycker inte att man behöver lyfta upp dessa "fenomen" till debatt, Estland ville inte ta emot några flyktingar and thats it inga konstigheter och inte heller något statement. Suveräna stater ska inte falla för det PK-tryck som pressar mot landets gränser det är snarare än självklarhet.
Citera
2015-12-22, 21:11
Medlem
Ördögs avatar
Så bra att det fanns en tråd som kan användas till postning av nyheter om flyktingfrågan i Estland! Det förekommer faktiskt att människosmugglare ordnar in sina "klienter" i EU över gränsen mellan Ryssland och Estland.

Asylsökande kommer genom de baltiska skogarna
http://svenska.yle.fi/artikel/2015/12/22/asylsokande-kommer-genom-de-baltiska-skogarna
Citat:
Gränsbevakarna i Baltikum hittar årligen hundratals personer i skogarna som gränsar till Ryssland. Mest rör det sig om vietnameser, men också araber och afrikaner smugglas in från Ryssland genom glest befolkade skogsområden.
---
I flera år har Estlands och Lettlands östgränser varit en av de lättaste vägarna in i EU för dem som har försökt.

Människosmugglingen från Ryssland genom de baltiska skogarna är välorganiserad. Åtminstone fram tills kunderna släpps av bilarna i de öde skogarna.

Men lättheten till trots handlar det bara om några hundra personer per år som tar sig in i EU den här vägen.
Citera
2017-10-04, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KusoYarou
Jag tycker inte att man behöver lyfta upp dessa "fenomen" till debatt, Estland ville inte ta emot några flyktingar and thats it inga konstigheter och inte heller något statement. Suveräna stater ska inte falla för det PK-tryck som pressar mot landets gränser det är snarare än självklarhet.

Men Estland är ju med i EU, har de inte en skyldighet att ta emot de kvotflyktingar vi kommit överens om att dela upp bland oss så att inte ett fåtal länder ska knäckas utav invandringen? Det är väl mer rättvist att alla europeiska stater krossas?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in