Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-27, 22:20
Medlem
frumpishs avatar
Har en windows home server med uppkoppling dygnet runt som just nu används som storage och kör även en ventriloserver på den.

Håller på att göra en hemsida med wordpress 3.0 och har kollat efter smidiga billiga webservrar men insåg att det kanske inte är speciellt knepigt att installera något på home servern så jag kan ha min hemsida där och sedan peka dit med någon fin .se domän eller liknande?

Frågan är då vad som behöver installeras på home servern?
Citera
2010-06-27, 22:26
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Har en windows home server med uppkoppling dygnet runt som just nu används som storage och kör även en ventriloserver på den.

Håller på att göra en hemsida med wordpress 3.0 och har kollat efter smidiga billiga webservrar men insåg att det kanske inte är speciellt knepigt att installera något på home servern så jag kan ha min hemsida där och sedan peka dit med någon fin .se domän eller liknande?

Frågan är då vad som behöver installeras på home servern?

Apache + PHP + MySQL
Eller ett paket som innehåller alla tre delarna:
WAMP
Appserv

Rekommenderar Appserv
Citera
2010-06-27, 22:32
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Apache + PHP + MySQL
Eller ett paket som innehåller alla tre delarna:
WAMP
Appserv

Rekommenderar Appserv

danke!

Bara att lägga in på servern och köra sql, php och apache som services så de körs automatiskt när servern rebootar? (den gör det rätt ofta pga. updates etc.)
Citera
2010-06-27, 22:56
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
danke!

Bara att lägga in på servern och köra sql, php och apache som services så de körs automatiskt när servern rebootar? (den gör det rätt ofta pga. updates etc.)

Appserv lägger apache osv automatiskt i services och startar varje gång så det är inte att oroa sig för

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in