2010-06-27, 21:38
Medlem
jomenvisst84s avatar
Köpte nyss min månadsförbrukning av grov portition och efter att ha snusat fem dosor har jag märkt att det är en över/för lite i varje dosa! Jag tar alltid två åt gången... Nån mer som märkt av detta? Har jag fått en taskig batch eller är det nåt nytt påfynd??
Citera
2010-06-27, 21:41
Medlem
EvilTouchs avatar
Förstår inte hur det skulle kunna vara så.. En dosa innehåller 24 gram och varje portion är 1 g, alltså ska det vara 24 portioner. 24/2 = 12 - ett jämnt tal.
Citera
2010-06-27, 21:44
Medlem
Kristallpojkens avatar
Det är någon som stjäl snus ifrån dig kanske. På tal om Grov portion så skulle jag köpa en general portion idag från ica. När jag ska ta dosen från maskinen ser jag att en Grov portion dosa också trillat ner.
Vet inte varför jag sa detta, kanske för jag aldrig provat grov innan
Citera
2010-06-27, 21:45
Medlem
SidVenTils avatar
Det är väl som med ciggen. Där har dom reducerat paketet till 19 istället för 20. Ett sätt att tjäna mer på produkten utan att höja priset
Citera
2010-06-27, 21:58
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SidVenTil
Det är väl som med ciggen. Där har dom reducerat paketet till 19 istället för 20. Ett sätt att tjäna mer på produkten utan att höja priset

Mja, fast det har ju med där EU-tjafset om att cigarettpaket med 20 eller fler cigaretter ska beskattas mer.
Citera
2010-06-27, 22:03
Medlem
jomenvisst84s avatar
Att någon stjäl är uteslutet då jag bor själv. ska hålla koll på resten av dosorna se om det är samma med dom också...

Kristallpojken: Once you go Grov you never move :P
Citera
2010-06-27, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Att någon stjäl är uteslutet då jag bor själv. ska hålla koll på resten av dosorna se om det är samma med dom också...

Snus dossorna vägs ju innan så det är nog inte så stor risk att du får för lite. Nog du som gör fel istället att du bjuder eller råkar ta 1 snus.

Once you go Grov you never move Sen så smakar grov portion bajs och ska aldrig mer snusa det.
Citera
2010-06-27, 22:51
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84

Jag har snusat två än så länge, inte så farligt faktiskt. Annars kunde jag räknat mina prillor och sett om det var 23 eller 24st men jag orkar inte nu. Håller jag räkningen så får vi se
Citera
2010-06-28, 23:41
Medlem
jomenvisst84s avatar
En dosa till avklarad, ligger en ensam blöja kvar...
Citera
2010-07-01, 14:11
Medlem
psykakutens avatar
Jag har noterat detta också! Det var 23 istället för 24 i min senaste dosa general portion. WTF?
Citera
2010-07-01, 14:35
Medlem
stockholmswannabes avatar
Samma fenomen här oxå, kör alltid 2 o håller reda på om någon tar av dosan, snusar Skruf Stark portion.
Citera
2010-07-01, 23:56
Medlem
Skumt! Ska kolla igenom min dosa nästa gång hur många prillor det faktiskt finns i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in