2010-06-27, 23:32
Medlem
Winelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
gnu

What the..?

Jag tycker det verkar som att frigående höns, naturligtvis med tillhörande tupp, har en viss känsla för att njuta av den (korta) tillvaro som tilldelas dem. De ser ut att allmänt bara glassa runt och pecka lite här och där efter behov, och kanske värpa ett ägg bara för att.
Citera
2010-06-27, 23:46
Medlem
lumpkinss avatar
Koalabjörnar!

Edit: Sorry för listtrådsinlägg, vart lite väl impulsiv i mitt skrivande.

Men att ägna större delen av dygnet åt att sova, käka och att sitta och vara stenad på eucalyptus räcker som motivering för mig! Dom verkar ha det jävligt bra.
Senast redigerad av lumpkins 2010-06-28 kl. 00:25.
Citera
2010-06-28, 00:03
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Koalabjörnar!

Så mycket för "vill inte att det här ska bli en listtråd"
Citera
2010-06-28, 00:08
Medlem
FarbrorKjells avatar
Skata Klädd i frack och terroriserar allt och alla
Citera
2010-06-28, 04:36
Medlem
Cradings avatar
Enligt mig är katten en given kandidat! Se bara dess nonchalanta stil och hur dom liksom ser ut att njuta av allting dom gör. Jag tror ingen kan säga emot mig när jag påstår att när en katt blir klappad och den börjar att spinna så är den antagligen den största livsnjutaren som finns. Ett prakt exempel på hur jag beter mig när jag blir killad på ryggen. Så om det inte vore för mig så skulle nog katten tagit hem första platsen. För jag är väll ett djur?
Citera
2010-06-28, 09:25
Medlem
BaalZeBubs avatar
Katter, säger jag också. Inga kan väl som katter uttråla att de är 100%igt nöjda med tillvaron. Varit ute på äventyr, kommit hem oskadda, ätit sig mätta... kommer och spinner som en liten kattunge och sätter klona i en genom täcket, och somnar småspinnande. Och sedan väljer de att tillbringa sådär 16 timmar per dygn i detta belåtna slappande. Enda avbrotten är om de vill käka mer, besöka honor eller ge sig ut på lite mer lustjakt...
Citera
2010-06-28, 12:44
Medlem
Cantorass avatar
Rudan är väl ändå kungen av livsnjutare bland djuren?
När omgivningen börjar bli lite taskig (kallt) så ställer den helt enkelt om levern till att producera alkohol - sedan har den en konstant fylla i flera månader.
Citera
2010-06-28, 13:12
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Koalabjörnar!
Precis vad jag tänkte när jag läste rubriken! Hanbjörnarna sitter och tuggar löv och när dom blir sugna så våldtar dom någon luddig honbjörn. Om hon inte väljer att hoppa mot en säker död. Sen är dom jävligt lättantändliga. Bara jag som ser en koppling med ett annat djur?
Citera
2010-06-28, 13:15
Medlem
Herr_Oins avatar
Mod samtycker inte med trådplaceringen och anser att denna hör hemma i Biologi.

/Mod
Citera
2010-07-01, 02:44
Bannlyst
Gris verkar ha det jävligt soft. Bara att gå runt och böka och rulla sig i lera, nöffa lite, äta lite, sova lite och sen göra allt detta en gång till.

Björnar verkar inte ha det alltför jobbigt dom heller. Lunka runt i skogen och äta lite här och där, skrämma bort/mumsa på djur som björnen inte uppskattar för att sedan hitta något soft ställe att bara hänga på.

Sen har vi ju schimpanser. Älskar att se dom på kolmården hur dom sitter och pillar bort löss och annat ohyra från varandra, busar lite, pissar andra schimpanser på huvudet och retar dom äldre individerna tills dom blir galna, gärna genom köra en hit and run med en pinne av något slag.
Citera
2010-07-01, 21:46
Medlem
Rengardes avatar
Själv vill jag nog säga att gråsälar känns som riktiga slappa jävlar. Bara ligger och chillaxar på en sten i skärgårn, spanar in en skeppslast stockholmare som ska till Sandhamn och helt enkalt tar det sjukt lugnt. Sen om det är att avnjuta livet eller om dom bara är feta och lata är ju en annan sak.
Citera
2010-07-06, 01:42
Medlem
bombaccis avatar
Uttrar skulle jag säga. Finns många kandidater, djur äter o sover o gör det dem behöver men de kan även "koppla av".

Min bild av uttrar är dock att när de leker så ser de ut att ha väldigt kul. Känns som busiga och roliga djur, finns som sagt många andra kandidater med, men ja uttrar är mysiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in