2010-06-27, 20:20
Medlem
Konstig fråga kanske, men jag satt tidigare och glodde på tv där en bild på en katt som bara njöt av vädret och tillvaron visades, och gled på så vis in på denna frågan. Mitt svar är nog kattdjur (surprise surprise!). Det finns inget djur som ser ut att njuta så mycket som en katt som bara ligger och tar det lugnt enligt mig. Vad tycker ni? Kom ihåg att motivera så det inte blir en listtråd...

Samtycker inte mod om trådplaceringen så kan han lika gärna låsa då jag vill diskutera detta här och inte under Jakt, fiske och vildmark eller Husdjur för den delen...
Citera
2010-06-27, 20:24
Medlem
Feadogs avatar
Jag vet inte om jag vill kalla en slacker för livsnjutare. Katter kan ju dock vara jävligt kräsna med maten också, om det gör dem livsnjutare är också lite tveksamt.

Jag tror egentligen inte att det finns några djur som är livsnjutare eller finsmakare i vår mening. För dem handlar det nog enbart om att överleva. Endast människan har gjort ett slags konst av att äta, dricka och röka gott.
Citera
2010-06-27, 20:25
Medlem
zBr9s avatar
Jag tycker att kossor verkar ta det jävligt piano. Dom står mest stilla och tuggar gräs, och ibland ligger dom ner. Det är sällan dom springer eller ens förflyttar sig, annat än om gräset tar slut där dom står. Det mest avspända med kossor är att när dom pissar och skiter så står dom i exakt samma position som dom gör i vanliga fall, dom lyfter inte ens på benet som andra djur.
Citera
2010-06-27, 20:28
Medlem
mpees avatar
Maneter verkar vara riktiga glidare.
Citera
2010-06-27, 20:29
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jag tycker att kossor verkar ta det jävligt piano. Dom står mest stilla och tuggar gräs, och ibland ligger dom ner. Det är sällan dom springer eller ens förflyttar sig, annat än om gräset tar slut där dom står. Det mest avspända med kossor är att när dom pissar och skiter så står dom i exakt samma position som dom gör i vanliga fall, dom lyfter inte ens på benet som andra djur.

Många domesticerade djur har ju det bra, så klart. De får ju allt serverat och behöver inte jobba något för det. Sen om det är samma sak som livsnjuteri vet jag inte.
Citera
2010-06-27, 20:34
Medlem
ssj4s avatar
chillaste djuret är väl ändå sengångaren? allt den gör är att sova och äta.

När det väl är dags att äta så har den ju inte direkt bråttom.

Helt klart en livsnjutare som bara hänger och har det gött i träden.

http://www.youtube.com/watch?v=ndMKTnSRsKM
Citera
2010-06-27, 20:41
Medlem
Ko??? bara stå och äta!
Citera
2010-06-27, 20:49
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Maneter verkar vara riktiga glidare.

Ja, bättre slackers är svåra att hitta.

Min hund tenderar att bara äta så mycket den kan och den uppskattar att sova och leka, gör fan aldrig någon nytta. Är den en lat glidare eller en livsnjutare är då frågan?
Citera
2010-06-27, 22:19
Medlem
Mr.Psychos avatar
Koalan får min röst!
Sitta i något träd och smaska eukalyptusblad.
Citera
2010-06-27, 22:22
Medlem
Parkers avatar
Jag håller med om att kattdjur generellt ser ut att trivas rätt bra med tillvaron.

Vill också slå ett slag för grisar; vältra sig i dynga och vara allmänt grisig (hehe...), det låter som att ganska soft liv.
Citera
2010-06-27, 22:46
Medlem
GeneralEttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Psycho
Koalan får min röst!
Sitta i något träd och smaska eukalyptusblad.

Ja den majestätiska Koalan naturens egna pundare. Dom sover 20h om dagen och ägnar resten av tiden till att bli höga på eukalyptus blad.

http://www.youtube.com/watch?v=x8oLu7znwQ0
Citera
2010-06-27, 23:12
Medlem
gnu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto