2010-09-20, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en salt kille
Dags att flytta tråden till konspirationsforumet??? Knappast fråga om nån saklig diskussion angående ett ev. oljeläckage i gulfen. Bara massa konspirationsdravel där alla håller med varandra och runkar i takt. peace out.

Vem är du att yttra dig om det?
Du har inte diskuterat ett skit i denna tråden,det enda du har gjort är att posta en kommentar om något du inte håller med om sedan lämnar du tråden för att komma tillbaka några/någon veckor/månad senare och göra samma sak igen.
Diskutera om det du inte håller med om och försök motbevisa det istället!
Du förstår väll att när gulfströmmen saktar/stannar ner/upp så stannar ovanligt mycket varmt vatten i gulfen och tillsammans med olja och corexit så blir det brist på syre i vattnet.
Och om du inte anser att gulfströmmen saktat ner eller ändrat sig överlag så kolla på satellitbilder!
Och hurvida gulströmmen saktat ner/stannat av naturliga eller icke naturliga skäl kan man endast spekulera i men faktum kvarstår att den har gjort detta dom senaste månaderna.

Ont:

lokal frustration över lögnerna från Bp och kustvakter i louisanna:
http://www.youtube.com/watch?v=5-sRHQIB0hM&feature=recentlik

Folk blir sjuka av corexiten och oljan vid gulfkusten(tester har visat positivt på benzen m,m):

http://www.youtube.com/watch?v=_1ENiZ9v24c

http://www.youtube.com/watch?v=-i6sTFn4M6k

http://www.youtube.com/watch?v=-FWQTgEqu5E

Och ska du påstå att detta är konspirationsteorier,så säg det till sjukhusen vid dom drabbade områdena och personerna som bor där överhuvudtaget,för jag tror att dom hade gett dig en helt annan story om läget där nere än den du tror på!
Senast redigerad av ryskspion 2010-09-20 kl. 01:43.
Citera
2010-09-20, 02:01
Medlem
NightRunners avatar
Citat:
Dags att flytta tråden till konspirationsforumet??? Knappast fråga om nån saklig diskussion angående ett ev. oljeläckage i gulfen. Bara massa konspirationsdravel där alla håller med varandra och runkar i takt. peace out.

Varför? (Tror du själv att det är en konspiration eftersom du skriver ev.oljeläckage?)

Vad jag vill minnas, så har det inte förekommit så mycket dravel så den borde flyttas, inte runkade heller misstänker jag.

Om du syftar på mina inlägg så har jag kanske skrivit en del som kan tolkas som konspiratorsikt. Är det något speciellt du tänker på ang just mina inlägg så svarar jag gärna så gott jag kan.

Men vi diskuterar ju faktiskt en olycka som inträffat. Inte direkt så att någon påstått att Illuminati sympatiserande rymdödlor öppnat kranen till helvetet. Okej några rader om FEMA och dess kistor då men det kan du säkert ha överseende med.

Tråden verkar ju faktiskt vara ganska död numera, trots att det fortfarande läcker. Ingen vill diskutera längre . Men alla kanske har fullt upp med SD och valvakan?

Jag avlslutar med ett gäng frågor:

Skämtåsido, det läcker fortfarande, vad har BP för framtida strategi?
Någon som vet vem/vilka som undersöker den uppfiskade BOPen? Och isåfall finns det några rapporter om denna att finna?
Hur går det med borrningen av de andra hålen?
Har orkaner mm orsakat någon större skada?
Har någon aktuell information/bilder på olyckan?

Har inte följt detta så noga, jag har mer satt mig in i de tekniska metoder och teorier ang oljeborrning.

Upplys oss nu. Tråden får inte dö
Citera
2010-09-20, 17:17
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightRunner
Jag avlslutar med ett gäng frågor:

Skämtåsido, det läcker fortfarande, vad har BP för framtida strategi?
Någon som vet vem/vilka som undersöker den uppfiskade BOPen? Och isåfall finns det några rapporter om denna att finna?
Hur går det med borrningen av de andra hålen?
Har orkaner mm orsakat någon större skada?
Har någon aktuell information/bilder på olyckan?

Subsea operational update:

The MC252 well has been shut-in since July 15; there is no oil flowing into the Gulf.

The DDII currently is on standby and awaiting conclusion of DDIII cementing operations.

The DDIII began MC252 well cement pumping operations at 1:30 p.m. CDT Friday and finished at 8:30 p.m. CDT.

The cement will be allowed to set and later tested in accordance with the approved operating plan.

Updated Sept 18 at 10:00 a.m. CDT
(svensk tid 17:00)
Citera
2010-09-20, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Subsea operational update:

The MC252 well has been shut-in since July 15; there is no oil flowing into the Gulf.

The DDII currently is on standby and awaiting conclusion of DDIII cementing operations.

The DDIII began MC252 well cement pumping operations at 1:30 p.m. CDT Friday and finished at 8:30 p.m. CDT.

The cement will be allowed to set and later tested in accordance with the approved operating plan.

Updated Sept 18 at 10:00 a.m. CDT
(svensk tid 17:00)

Konstigt att det då låter såhär på människorna som bor längs gulfkusten...

http://www.youtube.com/watch?v=g364pEsqhqA

Och nu till något annat.

Ett längre reportage om forskare som får deras provtagningar från gulfen beslagtagna av homeland security och liknande(innehåller några intervjuer som va med i den förra länken jag postade angående detta men det verkar vara hela nyhets reportaget):
http://www.youtube.com/watch?v=85EE7u6ja6g
Dom enda som får lov att gräva(överhuvudtaget) på stränderna är folk som arbetar för Bp och dom får endast gräva ner till sex inches

Angående att den mesta oljan ligger på havsbottnen i gulfen:

http://www.youtube.com/watch?v=ZV6H-VoVwpA
Senast redigerad av ryskspion 2010-09-20 kl. 18:01.
Citera
2010-09-20, 19:36
Medlem
Janemans avatar
Oljekällan MC252 (Deepwater Horizon) officiellt dödförklarad i dag på morgonen lokal tid 05:54. Svensk tid 12:54

http://www.cbsnews.com/stories/2010/09/20/national/main6884572.shtml

Retired Coast Guard Adm. Thad Allen, the federal government's point man on the disaster, said Sunday that BP's well "is effectively dead" and posed no further threat to the Gulf. Allen said a pressure test to ensure the cement plug would hold was completed at 5:54 a.m. CDT.
Citera
2010-09-20, 22:23
Medlem
NightRunners avatar
Citat:
Oljekällan MC252 (Deepwater Horizon) officiellt dödförklarad i dag på morgonen lokal tid 05:54. Svensk tid 12:54

http://www.cbsnews.com/stories/2010/09/20/national/main6884572.shtml

Retired Coast Guard Adm. Thad Allen, the federal government's point man on the disaster, said Sunday that BP's well "is effectively dead" and posed no further threat to the Gulf. Allen said a pressure test to ensure the cement plug would hold was completed at 5:54 a.m. CDT.

I'm loving it! Hoppas det, funkar bara!

(Tack för infon)!

Bara inte det läcker genom havsbotten osv då... Men det är inte så lätt att veta tyvärr.

Bara inte diskussionen avstannar, jag vill snacka teknik osv. I demand answers!
Senast redigerad av NightRunner 2010-09-20 kl. 22:25. Anledning: Glömde text, analfabet som ja är...
Citera
2010-09-21, 00:07
Medlem
Janemans avatar
Citat:
I'm loving it! Hoppas det, funkar bara!

(Tack för infon)!

Bara inte det läcker genom havsbotten osv då... Men det är inte så lätt att veta tyvärr.

Bara inte diskussionen avstannar, jag vill snacka teknik osv. I demand answers!

Googla "natural oil seepage gulf of mexico" så hittar du hur många artiklar som helst över ämnet
Citera
2010-09-21, 01:03
Medlem
NightRunners avatar
Citat:
Googla "natural oil seepage gulf of mexico" så hittar du hur många artiklar som helst över ämnet

Jag vet, jag har läst om detta och deras "undervattensfloder" med olja och allt därtill.

Men frågan är om det blivit bättre eller djävligt mycket värre efter BP;s fiasko i Gölfen?

Mvh
Citera
2010-09-25, 21:26
Medlem
Citat:
Jag vet, jag har läst om detta och deras "undervattensfloder" med olja och allt därtill.

Men frågan är om det blivit bättre eller djävligt mycket värre efter BP;s fiasko i Gölfen?

Mvh

Fråga foliehattarna, dom har säkert nån youtubelänk....
Citera
2010-09-26, 16:18
Medlem
Banglaboys avatar
Citat:
Fråga foliehattarna, dom har säkert nån youtubelänk....

Eller det här fläskhuvud.

www.2theadvocate.com
Senast redigerad av Banglaboy 2010-09-26 kl. 16:32. Anledning: Fel länk
Citera
2010-09-26, 17:09
Medlem
Banglaboys avatar
Sorry! Fel länk, skit samma, den synliga oljan ökar dag för dag utmed kusten. Matt Simmon
kanske har(hade) rätt! BP träffade jordens pulsåder av olja. Vad du än tror "Salta Killen? vi står inför förändringar, antingen kör man skallen i sanden och tror att det löser sig, eller föresten gör det.
Citera
2010-09-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banglaboy
Sorry! Fel länk, skit samma, den synliga oljan ökar dag för dag utmed kusten. Matt Simmon
kanske har(hade) rätt! BP träffade jordens pulsåder av olja. Vad du än tror "Salta Killen? vi står inför förändringar, antingen kör man skallen i sanden och tror att det löser sig, eller föresten gör det.

Stoppa huvudet i sanden, är det det man gör när man är källkritisk och inte sitter och hetsrunkar åt youtubelänkar? Isåfall är jag expert på strutsmetoden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in