• 2
  • 3
2010-07-06, 14:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Prova med en annan CD-skiva att starta Recovery Console från. Låt det dröja ett antal minuter (upp till en timme) innan du ger upp efter att du tryckt på "1".
Citera
2010-07-12, 08:11
Medlem
maslovs avatar
Skall jag bara kopiera skivan eller?
Jag har provat med att vänta efter att jag tryckt "1" och det har inte hänt något. Men då hade jag inte kopierat en ny skiva när jag testade.
Om jag inte får igång den med den kopierade skivan så får jag väl lämna in den och betala någon för att fixa den.
Senast redigerad av maslov 2010-07-12 kl. 08:23.
Citera
2010-07-12, 12:56
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du fysiska sektorfel på hårddisken kan du få vänta i flera timmar på att få fram kommando-prompten efter att du tryckt "1".

Kommandot "CHKDSK C: /R /P" söker igenom din hårddisk och mappar bort trasiga sektorer. Lyckas det är det bara att glädjas åt det och köpa en ny hårddisk som du Ghost'a över till.

Säger CHKDSK att det inte lyckades... är det bara att bita i det sura och köpa en ny hårddisk och göra en nyinstallation.
Citera
2010-07-14, 14:56
Medlem
maslovs avatar
Okej, jag har tryckt "1" nu och skall låta datorn vara igång tills ikväll.
Hoppas att det funkar!
Vill tacka dig för att du försökt hjälpa mig, även om jag inte får igång datorn.
Citera
2010-07-14, 19:22
Medlem
maslovs avatar
Jag har väntat i 4 timmar nu på att kommando-prompten skall komma fram.
Du sa att jag skulle göra en kopia av skivan och testa med den och se om det funkade också väl?
Då är det bara att göra en kopia med cd-brännaren i laptopen då väl?
Citera
2010-07-14, 19:26
Medlem
hasenfrasens avatar
Värmen är jobbig så jag hänvisar bara till http://www.google.com/search?q=recov...le+hasenfrasen
Citera
2010-07-14, 19:49
Medlem
maslovs avatar
Inga av svaren där löste mitt problem, men tack ändå! Någon annan som vet vad jag skall göra?
Citera
2010-07-15, 00:23
Medlem
Willds avatar
Nu ska vi se om vi kan lösa det här efter att jag tänkt lite..

När du trycker på tangenterna, kommer något alls upp?

Om inte: Har du USB-tangentbord? Om så, hitta ett äldre med PS2-kontakt, använd det och prova igen.
Om du inte har något med PS2-kontakt, så gå in i bios, leta upp inställningar för USB-portarna och sätt "USB Keyboard" till Enabled.

Om nu inget av detta fungerar, så vettefan, fråga bror din
Citera
2010-07-15, 10:42
Medlem
maslovs avatar
Mitt tangentbord fungerar så det kommer upp saker när jag trycker, så det är inte det som är problemet tyvärr.
Jag gjorde som du sa igår och använde ubcd för att se om hdd var okej och det var inga problem med den.
Undrar vad jag skall göra nu
Citera
2010-07-15, 10:54
Medlem
maslovs avatar
Jag har dessutom försökt att installera om windows xp på nytt istället för att reparera.
Då använder jag disketten och kör "via serial ata raid <windows xp>" och trycker på enter när man blir frågad om man vill installera på nytt eller reparera. Då blir det bara så att datorn "söker efter tidigare vesioner utav windows..."
Om jag inte använder disketten så hittar inte windows hårddisken.

Någon som vet hur jag skall göra?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in