• 2
  • 3
2010-07-06, 14:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Prova med en annan CD-skiva att starta Recovery Console frn. Lt det drja ett antal minuter (upp till en timme) innan du ger upp efter att du tryckt p "1".
Citera
2010-07-12, 08:11
Medlem
maslovs avatar
Skall jag bara kopiera skivan eller?
Jag har provat med att vnta efter att jag tryckt "1" och det har inte hnt ngot. Men d hade jag inte kopierat en ny skiva nr jag testade.
Om jag inte fr igng den med den kopierade skivan s fr jag vl lmna in den och betala ngon fr att fixa den.
Senast redigerad av maslov 2010-07-12 kl. 08:23.
Citera
2010-07-12, 12:56
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du fysiska sektorfel p hrddisken kan du f vnta i flera timmar p att f fram kommando-prompten efter att du tryckt "1".

Kommandot "CHKDSK C: /R /P" sker igenom din hrddisk och mappar bort trasiga sektorer. Lyckas det r det bara att gldjas t det och kpa en ny hrddisk som du Ghost'a ver till.

Sger CHKDSK att det inte lyckades... r det bara att bita i det sura och kpa en ny hrddisk och gra en nyinstallation.
Citera
2010-07-14, 14:56
Medlem
maslovs avatar
Okej, jag har tryckt "1" nu och skall lta datorn vara igng tills ikvll.
Hoppas att det funkar!
Vill tacka dig fr att du frskt hjlpa mig, ven om jag inte fr igng datorn.
Citera
2010-07-14, 19:22
Medlem
maslovs avatar
Jag har vntat i 4 timmar nu p att kommando-prompten skall komma fram.
Du sa att jag skulle gra en kopia av skivan och testa med den och se om det funkade ocks vl?
D r det bara att gra en kopia med cd-brnnaren i laptopen d vl?
Citera
2010-07-14, 19:26
Medlem
hasenfrasens avatar
Vrmen r jobbig s jag hnvisar bara till http://www.google.com/search?q=recov...le+hasenfrasen
Citera
2010-07-14, 19:49
Medlem
maslovs avatar
Inga av svaren dr lste mitt problem, men tack nd! Ngon annan som vet vad jag skall gra?
Citera
2010-07-15, 00:23
Medlem
Willds avatar
Nu ska vi se om vi kan lsa det hr efter att jag tnkt lite..

Nr du trycker p tangenterna, kommer ngot alls upp?

Om inte: Har du USB-tangentbord? Om s, hitta ett ldre med PS2-kontakt, anvnd det och prova igen.
Om du inte har ngot med PS2-kontakt, s g in i bios, leta upp instllningar fr USB-portarna och stt "USB Keyboard" till Enabled.

Om nu inget av detta fungerar, s vettefan, frga bror din
Citera
2010-07-15, 10:42
Medlem
maslovs avatar
Mitt tangentbord fungerar s det kommer upp saker nr jag trycker, s det r inte det som r problemet tyvrr.
Jag gjorde som du sa igr och anvnde ubcd fr att se om hdd var okej och det var inga problem med den.
Undrar vad jag skall gra nu
Citera
2010-07-15, 10:54
Medlem
maslovs avatar
Jag har dessutom frskt att installera om windows xp p nytt istllet fr att reparera.
D anvnder jag disketten och kr "via serial ata raid <windows xp>" och trycker p enter nr man blir frgad om man vill installera p nytt eller reparera. D blir det bara s att datorn "sker efter tidigare vesioner utav windows..."
Om jag inte anvnder disketten s hittar inte windows hrddisken.

Ngon som vet hur jag skall gra?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in