2010-06-27, 02:36
Medlem
Jag måste säga att jag är grymt utseendefixerad. Jag vill inte ha en rund huvud och vidrig dubbelhaka, vilket visar väldigt bra i fotot på mig själv... Man ser tydligt på att jag har dubbelhakan (alltså gör det så att jag har rund huvud) och babyface. Nu har jag dåligt självförtroende just pga detta, så nu ska jag ställa en fråga: ska man lita på spegeln eller filmen som visar lika i verkligheten? Jag ser betydligt bättre ut i spegeln, däremot är jag så jävla missnöjd och beter mig så konstig i filmen.
Senast redigerad av piruett 2010-06-27 kl. 02:38.
Citera
2010-06-27, 02:40
Medlem
Kariminells avatar
Väldigt svårt att svara på, du får tänka på att mycket har med hur ljuset faller på ansiktet osv.
Kameran kanske förvränger lite.
Jag hade nog föredragit spegeln, det känns mer relevant.
Citera
2010-06-27, 02:43
Bannlyst
Tittar du på dig själv i en spegel så blir ditt utseende, rätt uppebart, spegelvänt.
Men en kamera visar hur du ser ut för andra personer. Sen kan det bero på att det är HD-kamera som visar alla äckliga detaljer, konstig bild, kontigt ljus eller andra faktorer.
Citera
2010-06-27, 02:45
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piruett
Jag måste säga att jag är grymt utseendefixerad. Jag vill inte ha en rund huvud och vidrig dubbelhaka, vilket visar väldigt bra i fotot på mig själv... Man ser tydligt på att jag har dubbelhakan (alltså gör det så att jag har rund huvud) och babyface. Nu har jag dåligt självförtroende just pga detta, så nu ska jag ställa en fråga: ska man lita på spegeln eller filmen som visar lika i verkligheten? Jag ser betydligt bättre ut i spegeln, däremot är jag så jävla missnöjd och beter mig så konstig i filmen.
Vadå lita på? Är du efterbliven eller? Du måste väl fan veta hur du ser ut, du är ju samma person i filmen som i spegeln. Om du inte är nöjd med det så gör någonting åt det istället för att whina åt det.

Sjukligt OT att posta det här. Läs mina stickies på träningsforumet och Axons "allt du behöver veta om näringslära" sedan är det bara att börja träna och äta mindre. Så blir du av med dubbelhakan.

Känns som om det ligger någon inre resistans i dig att verkligen inse att du är tjock. Inse istället att du är sämst och bli bäst istället, så kan du senare inse att du är bäst.
Citera
2010-06-27, 02:47
Medlem
Patriarch Ks avatar
Jag minns att jag skapade någon liknande tråd på ett forum när jag var 16-17 år gammal för många år sedan. Jag funderade också kring samma saker gällande spegel, foto och film (dock förklarade jag det mycket mer utförligt och skrev inte som en kratta) men kom aldrig fram till något. Det jag har kommit fram till nu efter alla år har passerat är att jag spenderade en jäkla massa onödig tid på att nojja över mitt utseende på det viset. Jag satt nyligen och skrattade åt alla hundratals bilder jag tagit på mig själv med självutlösare och liknande i många olika poser. Dessutom tyckte jag att de bilderna som var som mest horribla då så riktigt bra ut nu.

Kort och gott. Lägg ner tankesättet med en gång - det är inget som är unikt och speciellt för just dig utan det är en period som de flesta troligtvis går igenom. Släpp det med en gång och titta dig inte i spegeln så ofta utan satsa på din livsinställning i stället så löser sig allt.
Citera
2010-06-27, 03:19
Bannlyst
Jag anser mig själv som ganska snygg. Både i spegeln och på mina egna posebilder blir jag snygg. Fast det är nog också mest för att jag kan det här med fotografi. Om jag fastnar på festbilder så ser jag plötsligt 10 gånger värre ut, men det är mest för att folk alltid lyckas ta bilder när man blundar eller ser allmänt konstig ut, som att de strävar efter att fånga en i just den poseringen. Att de sedan alltid använder kamerans interna blixt som slår till en rakt i ansiktet och får de flesta människor att se fula ut är en annan orsak.

Men det här med dina dubbelhakor är ju bara att träna bort, inse att du är en tjockis och skyll inte det på några kameror.
Citera
2010-06-27, 04:39
Medlem
MegaBrains avatar
När man tittar sig i spegeln så ser man bara "så och så" många vinklar. Man kan liksom inte tjuvkika bortom syn- och nackspärren... om du fattar vad jag menar. Till detta behöver man en kamera och då kan du se allt det som du inte har blivit så van vid i spegeln.

Och du - keep your chins up!
Citera
2010-06-27, 11:17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Använd två speglar om du vill se dig själv i en annan ögonvinkel än noll. Och tänk på att ljus uppfattas och belyser kroppen olika på kamerabilder och genom speglar.

Men mest av allt borde du kanske ta en fundering över varför du spenderar mer än 2-5 minuter om dagen framför spegeln, när hela världen ligger för dina fötter vid sidan om den.
Citera
2010-06-27, 16:42
Medlem
Det som gör att man kan se konstig ut på fotografier är att kameran inte alltid är inställd på rätt inställningar för just det fotografiet. Finns guider för hur du ställer in en kamera för olika typer av bilder och även porträtt.
Annars är en spegel det mest rättvisa förutom att du ser dig själv spegelvänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in