Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-06-27, 01:47
Medlem
fick plötsligt problem med min msn efter att jag uppgraderat till en senare msn version.
Plötsligt var alla mina kontakter blockade och gick inte på något sätt att blockera upp, det fanns inte heller något alternativ som hetter tillåt utan bara spärra...msn fattade knappt själv att det var spärrade.

Samtidigt med detta så "addas" jag på nytt av samtliga kontakter som någonsin funnits på kontot varje gång jag loggar in på nytt.
Fick till slut bort blockeringen genom att tillåta samtliga kontakter som någonsin funnits på kontot, men mina kontakter kan nu inte se att jag är online och jag måste ständigt acceptera mina kontakter på nytt...inte nog med detta testade jag att logga in på min brors mac och när han sedan loggade in på sitt eget konto igen fick han samma problem.

Det ska väl inte finnas några virus, men det låter ju som att detta måste vara något i den stilen, eller är det bara ett tillfälligt programfel eller något i den stilen? HJÄLP!
Citera
2010-06-27, 02:22
Medlem
tzjs avatar
Ta bort msn från datorn och ladda hem Adium istället!
Citera
2010-06-27, 02:29
Medlem
Fas12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

+1

Audium är riktigt bekvämt och snyggt. Tyvär kan man inte ha videosamtal, kanske är viktigt för några.
Citera
2010-06-27, 20:55
Medlem
Meropes avatar
Som sagt, använd Adium
Jag irriterade mig i början på att man inte kunde ha videosamtal, men det är en vanesak.
Vill jag ha videosamtal använder jag Skype ist. som dessutom ger bättre/större "bild".

...Folk envisas ju med att ha PC, så iChat är det sällan man kan använda, tyvärr
Citera
2010-06-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Citat:
Ursprungligen postat av Fas12
+1

Audium är riktigt bekvämt och snyggt. Tyvär kan man inte ha videosamtal, kanske är viktigt för några.

Citat:
Ursprungligen postat av Merope
Som sagt, använd Adium
Jag irriterade mig i början på att man inte kunde ha videosamtal, men det är en vanesak.
Vill jag ha videosamtal använder jag Skype ist. som dessutom ger bättre/större "bild".

...Folk envisas ju med att ha PC, så iChat är det sällan man kan använda, tyvärr

Kan ni inte bara hjälpa honom/henne!? Vafan h*n vill inte ha Adium utan hjälp med msn!!
Citera
2010-06-28, 00:32
Medlem
micool87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joltcola4
Kan ni inte bara hjälpa honom/henne!? Vafan h*n vill inte ha Adium utan hjälp med msn!!

Det är för TS inte kan läsa på nerladdningssidan från ms.

http://www.microsoft.com/mac/products/messenger-8/default.mspx

Det är en BETA.
Jag skulle tom kalla det en ALPHA.
med de issues de har offentligt och de som står postade på utvecklingsforumet är mer skrämmande.
Vänta tills en fast version kommer ut, eller byt tillbaka till den gamla versionen.
Läs i instruktionerna över hur man tar bort nya msn då det är alltid fuffens med msn för mac..

Gillar du Mac looken och msn så föreslår jag aMSN
http://www.amsn-project.net/
Skin: http://omegann.deviantart.com/art/aMsn-Leopard-Skin-96214856

Den har alla plugin som windows versionen har. Lycka till.
Citera
2010-06-28, 21:37
Citat:
Ursprungligen postat av micool87

Kör med den och den funkar super
Citera
2010-06-28, 23:05
Medlem
stonems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micool87

http://www.amsn-project.net/
Skin: http://omegann.deviantart.com/art/aMsn-Leopard-Skin-96214856

Hur installerar man skinet?
Citera
2010-07-04, 17:06
Medlem
micool87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonem
Hur installerar man skinet?
Det finns en "Plugins & Skins Installer.app" som medföljer i installationen av aMSN.
Ett tips är att installera aMSN i en separat mapp då de annars ligger spritt i apps mappen.

Visa vart .zip filen till skinnet är.. det kan hända att den måste vara extraherad.. tror dock att det räcker att den är i zip.
Prova..du märker.

Ny aMSN kommer specifkt för mac&linux inom kort.
Du slipper ju även reklam från msn och onödiga flikar med aMSN. Samt en massa plugin om du gillar sånt.
Kommer nog ta ett tag innan MS släpper en komplett msn klient.
Senast redigerad av micool87 2010-07-04 kl. 17:21.
Citera
2010-07-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johadubbelna
fick plötsligt problem med min msn efter att jag uppgraderat till en senare msn version.
Plötsligt var alla mina kontakter blockade och gick inte på något sätt att blockera upp, det fanns inte heller något alternativ som hetter tillåt utan bara spärra...msn fattade knappt själv att det var spärrade.

Samtidigt med detta så "addas" jag på nytt av samtliga kontakter som någonsin funnits på kontot varje gång jag loggar in på nytt.
Fick till slut bort blockeringen genom att tillåta samtliga kontakter som någonsin funnits på kontot, men mina kontakter kan nu inte se att jag är online och jag måste ständigt acceptera mina kontakter på nytt...inte nog med detta testade jag att logga in på min brors mac och när han sedan loggade in på sitt eget konto igen fick han samma problem.

Det ska väl inte finnas några virus, men det låter ju som att detta måste vara något i den stilen, eller är det bara ett tillfälligt programfel eller något i den stilen? HJÄLP!

Min flickvän hade samma problem förra veckan. Trist att du får en massa svar utan att någon är till hjälp. Iaf

Gå in på /Library/Preferences/Microsoft. Ta bort filen Microsoft Messenger User Cache.plist

Starta om msn. Och det ska fungera igen. Kolla med din brors msn inställningar under sektretess så du har samma rutor inklickade, eftersom det verkar som att det bara är på din msn det krånglar.

Gl!
Citera
2010-07-30, 16:46
Medlem
Bumpar tråden med ett problem som har dykt upp hos mig.

Jag försöker logga in på amsn på macen och får "Internal server error".
Har googlat på problemet och det ända jag fick var:

Press Ctrl+Shift+C to go in the Console and then type

config::setKey protocol 11

Har gjort detta, men på macen är det cmd istället för ctrl.
Har ändrat allt från 11 till 15, men ingen verka fungera.

Har också försökt logga in genom Windows 7 och MSN beta på macen.
Citera
2010-07-30, 17:45
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Bumpar tråden med ett problem som har dykt upp hos mig.

Jag försöker logga in på amsn på macen och får "Internal server error".
Har googlat på problemet och det ända jag fick var:

Press Ctrl+Shift+C to go in the Console and then type

config::setKey protocol 11

Har gjort detta, men på macen är det cmd istället för ctrl.
Har ändrat allt från 11 till 15, men ingen verka fungera.

Har också försökt logga in genom Windows 7 och MSN beta på macen.

Nästan alla har problem idag med att logga in, jag kommer inte ens in via eBuddy, förmodligen temporärt som löser sig i helgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in