Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-26, 11:53
  #1
Medlem
Hej!

Kommer nu till hösten att flytta till Västerås pga av plugg. Därför undrar jag nu vad det finns att göra i staden?

Jag blir 20 nu om en vecka, är väldigt sportintresserad (både utöva sj och va åskådare), älskar att sjunga och spela musik. Är frikyrklig.

Har staden ngt uteliv?
Vad måste man passa på att göra när man är i Västerås? Och vad ska man undvika?

OCH DET VIKTIGASTE; VAR BÖR MAN SKAFFA BOSTAD?
Det viktigaste är att det är billigt och relativt nära flygplatsen (hässlö).

Tackar för alla tips!
Citera
2010-06-26, 12:07
  #2
Medlem
rednandslimys avatar
Testat att söka?

https://www.flashback.org/sok/västerås?f=155

Du kan ju leta lägenhet på Viksäng/Berghamra. Det ligger inom rimligt område till Hässlö.
Citera
2010-06-26, 12:30
  #3
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockiee
Hej!

Kommer nu till hösten att flytta till Västerås pga av plugg. Därför undrar jag nu vad det finns att göra i staden?

Jag blir 20 nu om en vecka, är väldigt sportintresserad (både utöva sj och va åskådare), älskar att sjunga och spela musik. Är frikyrklig.

Har staden ngt uteliv?
Vad måste man passa på att göra när man är i Västerås? Och vad ska man undvika?

OCH DET VIKTIGASTE; VAR BÖR MAN SKAFFA BOSTAD?
Det viktigaste är att det är billigt och relativt nära flygplatsen (hässlö).

Tackar för alla tips!
såvitt jag har hört så har Västerås ovanligt lite uteliv med tanke på stadens storlek O_o
Citera
2010-06-26, 12:36
  #4
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockiee
Hej!

Kommer nu till hösten att flytta till Västerås pga av plugg. Därför undrar jag nu vad det finns att göra i staden?

Jag blir 20 nu om en vecka, är väldigt sportintresserad (både utöva sj och va åskådare), älskar att sjunga och spela musik. Är frikyrklig.

Har staden ngt uteliv?
Vad måste man passa på att göra när man är i Västerås? Och vad ska man undvika?

OCH DET VIKTIGASTE; VAR BÖR MAN SKAFFA BOSTAD?
Det viktigaste är att det är billigt och relativt nära flygplatsen (hässlö).

Tackar för alla tips!

Undvik: Pettersberg, Råby, Bäckby. Blatteställen.
Citera
2010-06-26, 12:38
  #5
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
såvitt jag har hört så har Västerås ovanligt lite uteliv med tanke på stadens storlek O_o

Nä, inte nu heller. Är rätt fint påslag på uteserveringarna bl a. Jag bor inte i Västerås längre (född och uppvuxen där) men en del gamla vänner bor kvar och håller mig lite uppdaterad!
Citera
2010-06-26, 12:40
  #6
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Nä, inte nu heller. Är rätt fint påslag på uteserveringarna bl a. Jag bor inte i Västerås längre (född och uppvuxen där) men en del gamla vänner bor kvar och håller mig lite uppdaterad!
bor inte heller i västerås men har hört många säga att Västerås är ovanligt dött trots sin storlek:P men kan ju lika gärna vara att de menar vintertid:P
Citera
2010-06-26, 15:13
  #7
Avstängd
Tellmeyourtruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockiee

Jag blir 20 nu om en vecka, är väldigt sportintresserad (både utöva sj och va åskådare), älskar att sjunga och spela musik. Är frikyrklig.
Sport att följa: VSK Bandy, mesta mästarna spelar sina hemmamatcher i ABB-hallen på Rocklunda. VIK Hockey, spelar i Allsvenskan och kan med lite tur ta sig till kvalserien nästa säsong. Svettbandy: VIB på herrsidan och Rönnby Tigers "damer".
Utöva sport: Racketsporter, bowling och gymnastik på Bellevuestadion. Fotbollslag finns upp till division 8.

Citat:
Har staden ngt uteliv?
Nej.

Citat:
VAR BÖR MAN SKAFFA BOSTAD?
Viksäng eller Hamre.
Citera
2010-06-26, 21:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellmeyourtruth
Sport att följa: VSK Bandy, mesta mästarna spelar sina hemmamatcher i ABB-hallen på Rocklunda. VIK Hockey, spelar i Allsvenskan och kan med lite tur ta sig till kvalserien nästa säsong. Svettbandy: VIB på herrsidan och Rönnby Tigers "damer".
Utöva sport: Racketsporter, bowling och gymnastik på Bellevuestadion. Fotbollslag finns upp till division 8.

Du menar väl ner till div 8 antar ja? (:
tackar!
Citera
2010-06-27, 01:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellmeyourtruth
Viksäng eller Hamre.
Skiljebo och haga är det inget fel på heller. Undvik frammförallt råby och bäckby som tidigare nämnts. Gryta undviks helst också. Bjurhovda kan funka i nödfall.
Citera
2010-07-10, 21:16
  #10
Medlem
Stadsdelen Jakobsberg är lugn och städad och ligger dessutom nära centrum. Känner dock inte till något om tillgången på lägenheter. Kanske kan du hyra ett rum i någon av de större villorna.
Citera
2010-07-11, 03:21
  #11
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockiee
Hej!

Kommer nu till hösten att flytta till Västerås pga av plugg. Därför undrar jag nu vad det finns att göra i staden?

Jag blir 20 nu om en vecka, är väldigt sportintresserad (både utöva sj och va åskådare), älskar att sjunga och spela musik. Är frikyrklig.

Har staden ngt uteliv?
Vad måste man passa på att göra när man är i Västerås? Och vad ska man undvika?

OCH DET VIKTIGASTE; VAR BÖR MAN SKAFFA BOSTAD?
Det viktigaste är att det är billigt och relativt nära flygplatsen (hässlö).

Tackar för alla tips!

Finns ju SKIT schyssta student lägenheter för dom som pluggar på hässlö, detta kanske kan vara ett alternativ, annars skulle jag rekomendera att bosätta mej på hamre eller viksäng, finns bra lägenheter till hyffsade priser, samt att det är nära till hässlö, 10 min med cyckel

Uteliv, nja det suger rätt hårt faktiskt, Sjökrogen har ju iaf öppet på sommarn, bättre än så kommer du tyvär inte där, om du vill knulla så kan du ju alltid dra till konrad.

Idrott finns det gott om, hockey,fotboll,bandy, fotbollen är dock rätt kass nu då VSK spelar i Div 1(lol)

vad det finns att göra, ja du, finns tyvär inte så mycket att göra i den här staden, Du kan ju alltid knarka, knark finns det gott om i v-ås, annars är de väll bara att göra det du gör nu dvs,någon hobby, om du inte har det så bör du skaffa dej en sådan

Peace

Ska även lista upp dom ställen du _INTE_ vill bo på, Gryta,bäckby,valby,skällby,bjurhovda,råby,
Lägenheterna på dessa ställen är utsatta för mass invandring frånn diverse olika folkslag, finns ju dock schyssta vilor på några av dom ovannämda kvarter, antar dock att du inte vill invistera så mycket på en tillfällig bostad, finns bra lägenheter i centrum också, nu minns jag inte exakt vad gatorna heter men dem som ligger där vid rudbeck finns 1r 2r och allt möjligt finns även massa bra lägenheter bakom prelaten(5 min från rudbeck)
__________________
Senast redigerad av General-snus 2010-07-11 kl. 03:26.
Citera
2013-02-09, 19:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockiee
Hej!

Kommer nu till hösten att flytta till Västerås pga av plugg. Därför undrar jag nu vad det finns att göra i staden?

Jag blir 20 nu om en vecka, är väldigt sportintresserad (både utöva sj och va åskådare), älskar att sjunga och spela musik. Är frikyrklig.

Har staden ngt uteliv?
Vad måste man passa på att göra när man är i Västerås? Och vad ska man undvika?

OCH DET VIKTIGASTE; VAR BÖR MAN SKAFFA BOSTAD?
Det viktigaste är att det är billigt och relativt nära flygplatsen (hässlö).

Tackar för alla tips!




När det gäller boende så kan jag säga att jag har i hela mitt liv bott på Råby vid centrum och de finns inget dåligt här jag känner allt och alla här jag har hängt mycket i centrum med vänner och det är hur normalt och inte farligt alls de är bara rykten. Jag säger inte att Råby är den bästa och de klart att Råby har sina dagar med de har alla områden så snacka inte en massa skit bo här och upplev "Råby-händelser" umgås med folket här och sen kan ni folket snacka!


http://www.youtube.com/watch?v=ifx-BOOzkJk
Man kan dra och bubbla antingen glada oxen eller happy Island , gå på bio käka vid gränden spicy o massa andra ställen gå runt i shopping centrena kör go-cart, bowla , ut på krogen , dra t hamnen, skaffa vänner och gå på lokalfester, ibland äre festivaler här, buss luffa, gå t gym , bellevue asså de finns massor av saker att göra med de beror på årstiden ...
__________________
Senast redigerad av m4dd3y 2013-02-09 kl. 19:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback