2022-01-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Va? Vart ser du det strafftidsbeslutet? Han frihetsberövades i juni 2010 och får man en dom på 18 år så släpps man villkorligt efter 12 år vilket då blir i juni 2022, har han missköt sig i fängelset så den villkorliga frigivningen blivit uppskjuten? Och han står inte som gift på ratsit i alla fall.

Ok, då kanske jag får backa på att han är gift. Tog det för givet när jag såg att kvinnan han skaffat barn med medan han suttit inne numera har hans efternamn, vilket hon inte hade tidigare. Ett alternativ är att de har hunnit skilja sig också.

Han har fått åtminstone en varning under fängelsetiden (han tog betalt av medfångarna för att han städade på avdelningen) men strafftidsbeslutet kom mycket tidigare.
Jag förstår hur du tänkt när du räknat, men jag lägger med beslutet så kan du se hur Kriminalvården räknar. (Man får inte två 2/3 på tiden man suttit häktad, lite förenklat.)

https://docdro.id/2WhC0uY
Senast redigerad av Right-humanist 2022-01-09 kl. 23:35. Anledning: Tillägg
Citera
2022-01-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Ok, då kanske jag får backa på att han är gift. Tog det för givet när jag såg att kvinnan han skaffat barn med medan han suttit inne numera har hans efternamn, vilket hon inte hade tidigare. Ett alternativ är att de har hunnit skilja sig också.

Han har fått åtminstone en varning under fängelsetiden (han tog betalt av medfångarna för att han städade på avdelningen) men strafftidsbeslutet kom mycket tidigare.
Jag förstår hur du tänkt när du räknat, men jag lägger med beslutet så kan du se hur Kriminalvården räknar. (Man får inte två 2/3 på tiden man suttit häktad, lite förenklat.)

https://docdro.id/2WhC0uY
Hmm, intressant, ja det där förstår jag inte riktigt hur de räknade, häktningstiden ska ju alltid dras av och tas i beaktan, tydligen ska han alltså släppas i september 2022 enligt dokumentet, ja vi får se.

Hade förövrigt ingen aning om att dokument som strafftidsbeslut är offentliga.
Citera
2022-01-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hmm, intressant, ja det där förstår jag inte riktigt hur de räknade, häktningstiden ska ju alltid dras av och tas i beaktan, tydligen ska han alltså släppas i september 2022 enligt dokumentet, ja vi får se.

Hade förövrigt ingen aning om att dokument som strafftidsbeslut är offentliga.

Oj! Ser nu att jag skrev 230915 istället för 220915. Det var ju inte meningen. Och förstår då verkligen om du hajade till. Sorry!

Både strafftidsbeslut och placeringsbeslut är offentliga. I det senare fallet kan skrivningarna om varför en person placerats på ett visst fängelse vara maskerade, men VAR är ett myndighetsbeslut och därmed offentligt.
Citera
2022-01-10, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren66
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.20...-i-helsingborg

Lägenheten där man hittade mannen, ligger sydost om Knutpunkten. Avståndet är drygt 1 km. Lägenheten ligger i området Eneborg.

Hm. Bara några hundra meter från mig.
Galet!
Citera
2022-03-06, 17:27
Medlem
fearreapers avatar
Finns fup ?
Citera
2022-03-09, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Enligt strafftidsbeslutet är första dag för villkorlig frigivning 230915.
Under fängelsetiden har han uppenbarligen hunnit gifta sig med en kvinna född -92 och bosatt i Norrköping. Och inte bara det, de var även hunnit få ett barn tillsammans som fyller tre år i veckan som kommer.

Känner du honom personligen?
Har sökt info om honom, men inte hittat något.
Citera
2022-03-10, 23:13
Medlem
Sjukt att det gått så lång tid redan, inte tänkt på Ivan eller GM på många år! GM är sjukt obehaglig jag träffade honom precis efter han hade gjort det! Att man kan mörda en person på detta sätt och sedan gå ut och festa efter precis som ingenting har hänt är helt skadat!
Citera
2022-04-24, 10:07
Medlem
fearreapers avatar
Finns fup ?
Citera
2023-09-19, 18:22
Medlem
Hur i helvete kan man i Sverige släppa ut detta satans monster?!
Jag äcklas av detta extrema hat! Bestialiskt !! Fy fan !!
Hur kan fanskapet fortfarande sova om natten?
Citera
2023-09-19, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Någon som vet mer om Rodrigo Garcia? Står att han bor i Helsingborg och är ogift. Sitter han fortfarande inne? Har ju gått 10 år och han fick 18 så borde vara några år kvar visserligen.

https://www.ratsit.se/19771109-Rodri...ZWo_ic7jnfD5tM

fel !
Senast redigerad av InPain 2023-09-19 kl. 19:20.
Citera
2023-10-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsMun
Sjukt att det gått så lång tid redan, inte tänkt på Ivan eller GM på många år! GM är sjukt obehaglig jag träffade honom precis efter han hade gjort det! Att man kan mörda en person på detta sätt och sedan gå ut och festa efter precis som ingenting har hänt är helt skadat!
Välkommen till Sverige. Där man förvarar terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in