2010-06-25, 16:54
Bannlyst
Hejsan flashbackers. Var på ica maxi för några dagar sedan och handlade lite. Som vilken öl drickare som helst så... Ja måste man ju köpa med sig några lättöl hem helt enkelt. Det blev en Guinness och ett sex pack KilKenny.
Nu till grejen. Efter att ha haft dom i kylskåpet i ungefär 3-4 dagar så kommer helgen och jag plockar ut guinnessen och märker att den "klonkar". Tänkte att det bara var is och gick ut och njöt av den. Tog senare ut en KilKenny och märkte samma sak, tog för givet att det var is. Nu när jag vakna och kände på burken om den var tom märkte jag att den fortfarande klonka och ser nu att det liggen en vit plastboll i ölen. Varför ska dom lägga plast bollar i ölen???
Citera
2010-06-25, 16:55
Medlem
soulreapers avatar
Det är en kolsyrepatron som ser till att du får ölen som den ska vara...Finns även på murphys om jag inte minns fel hittade detta tydligen från guiness.com enligt ett annat forum: The 'widget' is actually a plastic moulded device that sits at the bottom of a can until it's opened and then releases a little beer and nitrogen, forcing a surge of bubbles that settle to form the tight white head - in short, the perfect pint at home.
Citera
2010-06-25, 16:59
Medlem
skrudiss avatar
Men herregud. Ja, du har ju åtminstone fått ditt svar.
Citera
2010-06-25, 17:06
Medlem
Denoms avatar
Det är bara en plastboll med hål i. Ingenting annat.
Citera
2010-06-25, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det är en kolsyrepatron som ser till att du får ölen som den ska vara...Finns även på murphys om jag inte minns fel hittade detta tydligen från guiness.com enligt ett annat forum: The 'widget' is actually a plastic moulded device that sits at the bottom of a can until it's opened and then releases a little beer and nitrogen, forcing a surge of bubbles that settle to form the tight white head - in short, the perfect pint at home.

Tackar! kanske verkar lite efterblivet, och jag visste nästan att den SKULLE ligga där, men jag tycker att vi får glas i kyckling och annat skit hit och dit så ville vara säker så jag inte precis har satt i mig en kula full med kvicksilver eller nåt.
Citera
2010-06-25, 17:27
Medlem
soulreapers avatar
Jag har för mig att det t.o.m står på burken att den har en kula i sig men jag skulle inte svära på mitt liv om det..
Citera
2010-06-25, 17:29
Medlem
epost72s avatar
Hur som helst TS är inte ensam i sin undran Varför är det en kula i Guiness-öl?
Citera
2010-06-25, 17:30
Bannlyst
Citat:
Jag har för mig att det t.o.m står på burken att den har en kula i sig men jag skulle inte svära på mitt liv om det..

Du det gör det ju förfan... Ibland kan man vara otroligt dum.
Citera
2017-07-30, 11:48
Medlem
Gjorde precis samma upptäckt - tycker det känns sådär. Öl känns så naturligt - och så har dom i plastbollar. Slöseri på resurser - förstörelse av naturen - och dom har definitivt en kund mindre

Försökte studsa med bollen - men den dög inte.
Citera
2017-07-30, 17:19
Medlem
Citat:

Inte för att verka som att vara petimeter, men plastkulan är en behållare för kvävedioxid, inte koldioxid. Detta för att ölen skall få rätt skum när man häller upp ölen.
Citera
2017-07-30, 19:06
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Inte för att verka som att vara petimeter, men plastkulan är en behållare för kvävedioxid, inte koldioxid. Detta för att ölen skall få rätt skum när man häller upp ölen.

Tror han menar själva plasten

Men de blir svåra att panta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in