2010-06-26, 00:40
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Sedan när är PL engelsk fotboll? De lag som svenskar håller på i PL definieras för fan av de utländska spelarna och det är dem som gör dem bra. Folk verkar få för sig att bara för att de anser sig vara vi med Arsenal, Chelsea, Liverpool, Man UTd eller Tottenham, så är England nu "deras" landslag.

Fy fan säger jag bara.
Men folk började väl för fasiken inte hålla på Engelska lag för bara 10-12år sedan, hur många fransmän tror du spelade i Westham 1981 eller hur många tyskar stegade ut på planen i Tottenhams färger 1979?
2010-06-26, 00:42
Medlem
Hur kan du klaga på den engelska ligans spelstil, med benknäckargäng och "Långa bollar på Bengt"-spelet, och sedan klaga på att ligan nu för tiden enbart går bra pga deras "importerade" spelare. Hur ska du ha det? vilken stil vill du se?
Gå du och glo på ditt La Liga/Serie A om du hellre föredrar en korrupt liga med med uppköpta domare som blåser i pipan var tredje sekund, eller spelare som lägger sig ner och gråter efter en liten petning på axeln för att dom inte har stake nog att gå ett par steg extra. (http://www.youtube.com/watch?v=SRJpQ4rox9g) Eller en liga där det finns 2 Lag som slåss om dom 2 första platserna och där poängskillnaden till resterande lag är 25-30p.

Inte tänkt på att PL,s många olika sorters spelande lag är den stora faktorn till att den faktiskt blivit så populär? Vilket i sin tur gör att de flesta lagens spelare är med här då engelska spelare sällan sticker utomlands. Varför byta ner sig liksom?
2010-06-26, 00:43
Bannlyst
Tror att många är England-kåta för att det var ju bara PL dem visade på. Främst svenskar här, 25+ men också ungdomar som ärvt från sina farsor

Dem visade ju också Serie A på sent 90-talet och tidigt 2000. Så känner många som hejar på Juve, främst syrianer då. Invandrare 18+

Nu är det skitmånga som hejar på antingen Madrid eller Barcelona. För att La Liga har visats som nu senaste åren. Unga fjortisar och ungdomar 15-19 a.k.a medgångssupportrar
Senast redigerad av ZigaZaga 2010-06-26 kl. 00:46.
2010-06-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Sedan när är PL engelsk fotboll? De lag som svenskar håller på i PL definieras för fan av de utländska spelarna och det är dem som gör dem bra. Folk verkar få för sig att bara för att de anser sig vara vi med Arsenal, Chelsea, Liverpool, Man UTd eller Tottenham, så är England nu "deras" landslag.

Fy fan säger jag bara.

Visst finns det några få svenska som håller på England men att påstå att svenska supportrar till brittiska klubblag håller på ett annat landslag än det svenska i första hand är rent skitsnack. Jag träffar förvisso nästan uteslutande Newcastle supportrar när jag ser på brittisk fotboll på puben eller på plats men aldrig har någon sagt sig hålla på något annat landslag än Sverige. Myten om att alla anglofiler håller på England framför Sverige är skitsnack. Jag tror alla ser det som landsförräderi att hålla på något annat än Sverige. Förutsatt då givetvis att man inte har en förälder från utlandet.

Vad gäller detta VM är det väl inte så konstigt att de som till vardags följer brittiska klubbar håller på England? Läs lite i VM tråden så uppenbarar det sig rätt snabbt att de som håller på tyska klubbar håller på Tyskland i VM eller Spanien om man gillar Barca. Det blir lätt så när Sverige inte är med.
2010-06-26, 02:18
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Är det fler än jag som är jävligt trötta på svensk mentalitet när det kommer till sport och fotboll, i synnerhet allt som har med engelsk fotboll att göra?

Du kanske är för ung men svaret du är ute efter är Tipsextra - därför denna "hets" i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Ligan går ju bara bra tack vare utländska spelare och utländska ägare/finansiärer. Innan dessa kom in i bilden, typ slutet av 90-talet, så var det ju "långa bollar på Bengt" som gällde från varenda ful och inavlad engelsman, såvida det inte var en av dessa "snygga" mulatter de producerar fram i snabb fart.
:

Ja du är antagligen för ung. England var tidigt ute med slå mynt på TV-sändningarna och när Premier League bildades hade man ett stort TV-avtal med Sky Sports.
2010-06-26, 03:17
Medlem
zizacons avatar
Sen är ju PL trots allt världens bästa liga, som otvivelaktigt har störst spridning och flest tittare i världen. Det är, om inte störst, bland de största återkommande sportevenemangen i världen med groteskt många hundratals miljoner tittare som följer serien varje vecka, lite beroende på hur man räknar.

Alternativet är Spanien med sin pajasliga där Real och Barca tar hälften av de totala tv-pengarna numera och de andra halkar efter mer och mer. Det var ju rekord i överlägsenhet förra säsongen i glappet från tvåan till trean och nu har de närmast jagande tvingats sälja av David Villa och Silva riskerar att lämna också vilket knappast lär jämna ut det hela.

Därefter kommer Italien som fortfarande inte känns som de repat sig ordentligt från skandalen för ett antal år sedan när storlagen straffades och gick åt pipan. Inter vinner och vinner och vinner.
2010-06-26, 12:53
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Sen är ju PL trots allt världens bästa liga, som otvivelaktigt har störst spridning och flest tittare i världen. Det är, om inte störst, bland de största återkommande sportevenemangen i världen med groteskt många hundratals miljoner tittare som följer serien varje vecka, lite beroende på hur man räknar.

Alternativet är Spanien med sin pajasliga där Real och Barca tar hälften av de totala tv-pengarna numera och de andra halkar efter mer och mer. Det var ju rekord i överlägsenhet förra säsongen i glappet från tvåan till trean och nu har de närmast jagande tvingats sälja av David Villa och Silva riskerar att lämna också vilket knappast lär jämna ut det hela.

Därefter kommer Italien som fortfarande inte känns som de repat sig ordentligt från skandalen för ett antal år sedan när storlagen straffades och gick åt pipan. Inter vinner och vinner och vinner.

Världens bästa liga hade inget lag i Semifinal i årets CL .. tror inte PL e bäst längre.
2010-06-26, 13:09
Medlem
Jag håller på Tyskland i detta VM. Jag hatar de lagen där alla spelare ramlar för ingenting och mest ligger ner hela matchen som sydeuropeiska och sydamerikanska lag, de måste bli hårdare på att utvisa för filmningar.
2010-06-26, 13:23
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Världens bästa liga hade inget lag i Semifinal i årets CL .. tror inte PL e bäst längre.
Hur har det sett ut alla andra år på 2000-talet?
2010-06-26, 13:27
Bannlyst
Jag sa innan VM att England kommer ta hem detta, och det står jag fast vid.

3-0 Imorgon mot Tyskland, who's with me?
2010-06-26, 13:42
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Haha. Trådskaparens start är en enda lång uppvisning i taskig smak och okunskap! Tack för skrattet, "svettigneger" och håll dig gärna till någon skön ultrasliga och DJ Mendez istället!
2010-06-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex

Italien har bara haft fler lag i CL-slutspelen än England en enda gång sedan 1998, ändå anser de flesta att Serie A var bättre fram tills 2004 eller 2005 någon gång.

Champions League är långt i från något klockrent mått på vilken liga som är bäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in