2010-06-25, 07:07
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7367038.ab

varför ger man sig på ett försvarslöst djur
Citera
2010-06-25, 07:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiffi76

Försvarslöst? En arg katt kan döda en människa på mindre än en minut!
Citera
2010-06-25, 08:58
Bannlyst
Det är flera religioners fel att man sätter människan i centrum och toppen av naturen.
Jag har själv sett en utlänning på en utlandsresa dra en katt i svansen, svepa katten och slänga den över en hög mur. Tyckte synd om katten.
Citera
2010-06-25, 09:09
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Försvarslöst? En arg katt kan döda en människa på mindre än en minut!

Ja kanske en bebis som sover. Men knappast en ungdom eller vuxen människa. Fast du kanske menar kattdjur som lejon?
Citera
2010-06-25, 09:24
Medlem
Trumpeters avatar
Känns som om det var en rätt onödig handling, oavsett etnicitet eller klass.
Citera
2010-06-25, 09:28
Medlem
fergusons avatar
Ja denna människa borde verkligen avlivas, hade det varit min katt hade han legat på intesiven nu... jag värderar min katt högre än de flesta människor....
Citera
2010-06-25, 09:40
Medlem
Logga-uts avatar
Jag tror katten har självdött och så har dom upptäckt det när snubben har gått och tror att det är han som haft ihjäl den helt enkelt.

Jag tänker då på rubriceringen skadegörelse och att det inte är djurplågeri, det talar ju för att det inte finns några direkta skador på katten. Att strypa en katt är djurplågeri till exempel.
Citera
2010-06-25, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiffi76

Muslimer har väl inget emot katter till skillnad ifrån hundar ,

Var på en fest där en full svensk helt sonika slängde ut katten genom
fönstret på 5:e våningen.

Troligare att det är någon från öststaterna som varit i farten.

Citera
2010-06-25, 10:19
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashebock
Det är flera religioners fel att man sätter människan i centrum och toppen av naturen.
Jag har själv sett en utlänning på en utlandsresa dra en katt i svansen, svepa katten och slänga den över en hög mur. Tyckte synd om katten.
I vilket land var han utlänning? Var det en svensk utomlands eller var du utomlands och såg en av lokalbefolkningen göra detta?
Citera
2010-06-25, 10:28
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag gissar på en missbrukare, antingen av svensk eller utländsk härkomst.

Jag skulle tippa sannolikheten till att det är en missbrukare till 95 mot 5
Citera
2010-06-25, 10:48
Bannlyst
En katt, WTF de fäller och är fula iallafall. Katter är menlösa skitdjur. Inte rätt iallafall att ha ihjäl skiten iof.
Samtidigt som den katten dog så dog det säkert ett tiotal barn i svält, några våldtäkter, några mord och några bilar blev sönderkastade i förorterna.
Vilken jävla plats det fick i tidningen när det plågas hur många djur som helst på bondgårdar runt om i landet dagligen.
Dessutom så har det säkert begåtts av en kulturberikare och när gärningsmannen hittas kommer det vara knäpp tyst och aldrig nämnas något om det mer, ever.
Viva la Midsommar.

Bu fucking hu
Citera
2010-06-25, 10:54
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krille16
En katt, WTF de fäller och är fula iallafall. Katter är menlösa skitdjur. Inte rätt iallafall att ha ihjäl skiten iof.
Samtidigt som den katten dog så dog det säkert ett tiotal barn i svält, några våldtäkter, några mord och några bilar blev sönderkastade i förorterna.
Vilken jävla plats det fick i tidningen när det plågas hur många djur som helst på bondgårdar runt om i landet dagligen.
Dessutom så har det säkert begåtts av en kulturberikare och när gärningsmannen hittas kommer det vara knäpp tyst och aldrig nämnas något om det mer, ever.
Viva la Midsommar.

Bu fucking hu
Med den inställningen så är det ju inte mycket som platsar på nyhetssidorna. Det finns alltid något värre som har hänt. Ett djur räknas bland normala människor ungefär som en familjemedlem och självklart blir det en stor personlig sorg om någon slår ihjäl ens djur.

Det är ju även intressant för allmänheten att veta att det går runt folk som slår ihjäl andras husdjur för skojs skull. En sådan person har ju inte alla rätt och kan säkert flippa på andra sätt också, kanske skada ett barn eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in