2010-06-25, 00:48
Medlem
playadelsol123s avatar
Jag har nu fått en iMac tillsammans med högtalare, digidesign mixerbordet, och massa mer studio saker. Vet inte så jätte mycket om de här men försöker prova mig fram.

De jag undrar är att om jag kan använda studio headseten , högtalarna och mixerbordet i vanliga fall när jag lyssnar på musik med Macen för de jag märkt än så länge är att det bara går att använda sakerna till pro tools.

Är nybörjare så kanske har förstått de hela fel men är tacksam för seriösa svar!
Citera
2010-06-25, 00:54
Medlem
Lite svårt å svara på när du inte skriver vad det är för prylar du har. Ingen är tankeläsare och "studio prylar" omfattar ganska mycket saker.
Citera
2010-06-25, 01:02
Medlem
Noetlovskijs avatar
Pro Tools fungerar bara med Digidesign. Aight?

Däremot så fungerar även Digidesign med andra saker än Pro Tools, är du med?

Pro Tools fungerar på Mac - förutsatt att du har en Macversion av mjukvaran.

Antar att mixerbordet (eller är det möjligtvis ett externt ljudkort du syftar på) ansluts via FireWire eller USB? Koppla in det, koppla högtalarna i mixerns huvudutgångar, gå på Macens systeminställningar -> ljud och se till att mixern är inställd som ljudutgång.

Sedan får du gärna förklara vad för modell det är på prylarna och så... Väldigt luddigt var det.

Ska du spela in något eller lyssnar du bara?
Citera
2010-06-25, 01:03
Medlem
playadelsol123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Lite svårt å svara på när du inte skriver vad det är för prylar du har. Ingen är tankeläsare och "studio prylar" omfattar ganska mycket saker.

På mixer bordet står det att de är "digidesign" (Digi 003) Själva macen är en iMac med Pro tools och garage band, headsetet är en "Audio-technica" och dem 2 högtalarna är "GENELEC".
Headsetet och högtalarna är kopplade till mixerbordet och mixerbordet är kopplat till datorn, men ändå fungerar dem bara när jag har satt på Pro tools.
Citera
2010-06-25, 01:07
Medlem
Noetlovskijs avatar
Skönt att du har en mixer för 18000 och fin-fina Genelec-högtalare och du har ingen aning om vad du sysslar med

Har du gjort inbrott?

Se till att mixern är vald som ljudutgång i systeminställningarna!
Senast redigerad av Noetlovskij 2010-06-25 kl. 01:10.
Citera
2010-06-25, 01:13
Medlem
playadelsol123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Pro Tools fungerar bara med Digidesign. Aight?

Däremot så fungerar även Digidesign med andra saker än Pro Tools, är du med?

Pro Tools fungerar på Mac - förutsatt att du har en Macversion av mjukvaran.

Antar att mixerbordet (eller är det möjligtvis ett externt ljudkort du syftar på) ansluts via FireWire eller USB? Koppla in det, koppla högtalarna i mixerns huvudutgångar, gå på Macens systeminställningar -> ljud och se till att mixern är inställd som ljudutgång.

Sedan får du gärna förklara vad för modell det är på prylarna och så... Väldigt luddigt var det.

Ska du spela in något eller lyssnar du bara?

Tack tack! Jag kom ända till när ja skulle gå in på ljud inställningar där jag såg att de stog "Digidesign HW ( 003 )" så jag klicka på den och nu när ja pröva ljudet så kom de fortfarande från den inbyggda högtalaren

Jag ska börja spela in och mixa
Citera
2010-06-25, 01:15
Medlem
playadelsol123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Skönt att du har en mixer för 18000 och fin-fina Genelec-högtalare och du har ingen aning om vad du sysslar med

Har du gjort inbrott?

Se till att mixern är vald som ljudutgång i systeminställningarna!

Mixern kosta mig 29995

nejdå

Jag pröva de , fungera inte..
Senast redigerad av playadelsol123 2010-06-25 kl. 01:42.
Citera
2010-06-25, 13:07
Medlem
Varför köper du en mixer för 30000kr utan att kolla om den fungerar med mac? Förmodligen kommer du ju att lösa problemet men ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in