Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-24, 23:36
Medlem
Hej!

Finns det något enkelt sätt i Windows 7 att hindra användaren från att ändra filer, byta namn eller ta bort filer. Kryssar man i "Skrivskydd" så hindras man bara från att redigera dokumentet. Jag vill även att man inte kan ta bort filer och inte heller byta namn på dem.

Hur löser jag enklast detta?

Tack!
Citera
2010-06-24, 23:43
Medlem
epost72s avatar
Gör dig själv till admin och övriga till begränsade användare är väl den enklaste lösningen.
Citera
2010-06-25, 09:12
Medlem
Det är bara jag som använder datorn. Det handlar mer om ifall jag skulle råka ta bort en mapp eller göra något misstag. Så för säkerhets skull vill jag skydda filerna. Filerna jag pratar om är mina hemsidor jag gjort genom åren som jag absolut inte vill ska kunna ändras eller tas bort. Jag kör backup en gång i veckan, men om jag tar bort en fil så tas den även bort från backup-platsen.

Men blir det för komplicerat så får jag skita i det och lita på att jag inte utför några dumma handlingar.
Citera
2010-06-25, 10:04
Medlem
duffsters avatar
MyWinLocker är ett bra program!
Citera
2010-06-25, 10:43
Medlem
epost72s avatar
Annars så är det ju så att man inte bör vara inloggad som admin ständigt av flera skäl.
En lösning kan ju isf vara att man skapar ett begränsat användarkonto till sig själv där man i allmänhet är inloggad, och endast loggar in som admin när man installerar eller gör ändringar.

Men det hjälper nog inte dig fullt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in