2010-06-24, 22:42
Medlem
Plottis avatar
Har precis formaterat min dator, installerat alla drivrutinerna etc. Allt är klart, men när jag startar musik så börjar högtalarna knacka ordenligt. Väldigt irriterande.. Testat att ominstallera drivrutinen etc. Men inget resultat. Har även testat med hörlurar, alltså inga högtalare, så börjar det knacka också. Har inga antenner eller annat i närheten. Och det uppkommer endast när jag spelar musik, stänger jag av musiken så blir det tyst...

Behöver hjälp!

Om detta är mer passande till hårdvara, så ber jag om ursäkt. Själv tycker jag att detta passar in i båda, eftersom vi inte vet vad problemet är. Windows/drivrutiner (efter jag formaterat) eller hårdvaran.
Citera
2010-06-24, 22:44
Medlem
Vad för högtalare är det? Har varit med om det på en laptop..
Citera
2010-06-24, 22:59
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugilugen
Vad för högtalare är det? Har varit med om det på en laptop..

Stationär. Logitech X-530 högtalare.
Citera
2010-06-26, 15:10
Medlem
Plottis avatar
De e helt utan tvekan Windows 7 som spökar. Stänger av högtalarna. Spelar musik, pausar och sen sätter på högtalarna så knackar det ändå.. Helt sjukt.
Citera
2010-06-26, 22:12
Medlem
flanellografs avatar
Vet inte om det kan ha _nånting_ med det hela att göra, men har du testat scanna datorn efter adware osv? Annars hade jag ju kikat om ljudkortet gör samma sak i en annan dator, om det nu inte är ett integrerat.
Citera
2010-06-26, 22:50
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanellograf
Vet inte om det kan ha _nånting_ med det hela att göra, men har du testat scanna datorn efter adware osv? Annars hade jag ju kikat om ljudkortet gör samma sak i en annan dator, om det nu inte är ett integrerat.

Har precis installerat Windows 7.. Så den är clean. Jag ska testa att byta ljudkort och testa de gamla i en annan dator imorgon. Sen får jag väl annars installera om Windows 7..
Citera
2010-07-01, 21:50
Medlem
Plottis avatar
Märkte nu att om jag startar om programmen som jag "skjuter" ljud ur så slutar det knacka. Helt stört, de e ju helt klart Windows 7!
Citera
2010-07-01, 23:01
Medlem
Plottis avatar
Uteslutit att de e Windows 7 nu iaf, felsökt lite på lite olika sätt. Testade att installera ett annat ljudkort som endast fungerar med hörlurar, det fungerade utmärkt.. Har inte märkt något än iaf, ska fortsätta felsöka, testa att installera om drivrutinerna också, IGEN.
Citera
2010-08-11, 13:41
Medlem
Plottis avatar
Det var iaf creative drivrutinen som var fel på. Skrivit med creative i flera veckor. Nu är det klart, nya uppdateringen är fel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in