2010-06-24, 21:46
Medlem
Bullgummas avatar
Jag blir galen! Erkänner att jag inte är den mest tekniska människan men för att vara kvinna är jag rätt fantastisk. Dock har jag problem efter att jag fick uppdateringen av nytt os igår när jag synkade min iphone mot itunes. Efter detta kan jag inte skicka eller ta emot mms.

Testat att starta om den, synka den på nytt... läst om återställning men blir så orolig att alla inställningar jag fått krångla med i evigheter för epostkonton osv ska försvinna.

Finns det ingen som har något superdupertips till en tekniskt "handikappad" kvinna?
Citera
2010-06-24, 21:51
Medlem
snowman.80s avatar
jag har för mig att jag har haft samma problem , fast på en Sony Ericsson faktiskt

Har för mig att man kan testa att ta bort/avinstallera uppdateringen och installera om den igen.
Vet inte direkt hur det funkar på en Iphone men

// SnowmaN
Citera
2010-06-24, 21:54
Medlem
snowman.80s avatar
ja just de, kan oxå vara så att du inte har accepterat operatörsinställningarna från Itunes
har du inte gjort de så kommer det ej att funka helt korrekt det där med mms

// SnowmaN
Citera
2010-06-24, 22:03
Medlem
Bullgummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowman.80
ja just de, kan oxå vara så att du inte har accepterat operatörsinställningarna från Itunes
har du inte gjort de så kommer det ej att funka helt korrekt det där med mms

// SnowmaN

Hur gör jag det då?
Citera
2010-06-24, 22:07
Medlem
snowman.80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullgumma
Hur gör jag det då?

läs denna tråden, verkar som dom har fått problemet löst här

http://forum.macworld.se/topic/101212-kan-inte-skicka-mms-paa-min-nyinkoepta-iphone-3gs-tre/
Citera
2010-06-24, 23:06
Medlem
Bullgummas avatar
Gjorde en återställning och epost, kontakter bilder osv finns fint kvar i telefonen.... men alla mina applikationer är puts väck!!! Vad gör jag? Kan jag på något sätt återskapa dem?
Citera
2010-06-25, 00:11
Medlem
Bullgummas avatar
nu är applikationerna på plats.... tillbaka på ruta noll. mms funkar inte trots allt meck. har dubbelkollat alla inställningar från operatören oxå.
Citera
2010-06-25, 11:55
Medlem
Jag uppgraderade min iPhone 3g till OS 4.0 igår och jag har nästan samma problem, jag kommer nämnligen inte ut på internet via 3g längre:S måste köra Wi-Fi, fick nått Sms från Halebop hur man skulle göra men det försvann under synkroniseringen:´( någon som vet hur man får till 3g internet igen
Citera
2010-06-25, 12:00
Medlem
Provade skicka mms oxå, gick inte antar att iv har samma problem då:/ står att jag inte har abonemang för mobildata:s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in