2010-06-24, 17:38
Medlem
BesserWissers avatar
Idag fick jag en lätt allergisk reaktion mot pollen och höll på att nya huvudet av mig. Sedan kliade det lite i ögonen med.

Så jag åkte och handlade Cetirizin mylan och Rhinokort nässpray och tog angiven dos av bägge.
Efter 2-3h försvann allergibesvären men nu rinner det konstant ur höger öga och det svider runt ögat med för att jag har torkat det hela dagen. Till råga på allt har jag en nervjävel som rycker under samma öga och har gjort så i 3 månader nu.

Kort sagt, hur stänger jag av "kranen" så jag slipper det eviga rinnandet?? Börjar bli tröttsamt.
Citera
2010-06-25, 09:48
Medlem
Har rinnandet lagt sig nu?

Om inte, är ögat rött och irriterat?
Citera
2010-06-25, 13:27
Medlem
Eliza CTs avatar
Personligen har jag pollenallergi. Jag brukar få komplettera med ögondroppar också. Tabletter hjälper på övriga symtom. Så rekommenderar dej att prova.

Marimbu frågar om ögat. Vid allergi brukar båda ögonen reagera. Därför får du vara öppen för att det rinnande ögat beror på något annat än allergi. Då kan allergidroppar vara helt fel.
Mvh
Citera
2010-06-25, 13:59
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Personligen har jag pollenallergi. Jag brukar få komplettera med ögondroppar också. Tabletter hjälper på övriga symtom. Så rekommenderar dej att prova.

Marimbu frågar om ögat. Vid allergi brukar båda ögonen reagera. Därför får du vara öppen för att det rinnande ögat beror på något annat än allergi. Då kan allergidroppar vara helt fel.
Mvh
Själva ögat är inte rött.men området runt, för att jag har torkat det hela tiden. Det rinner mindre nu men stundtals så får man torka lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in