2010-06-24, 14:51
Medlem
Mr.greens avatar
Tja. Sitter här och funderar på att slå ihjäl min syrrans hund, sprätta upp den, rensa och slänga den på grillen. servera tillsammans med vitlöks bröd, örtsmör och en kall öl.

Är detta en onormal tanke? Liksom jag ser hunden som en vandrade kött bit. Och känner inget fel med att vilja äta upp den. Men sen funderar jag på min syrras reaktion när hon får reda på att lillebror har ätit upp hennes hund.
2010-06-24, 14:55
Medlem
fetto5514s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.green
Tja. Sitter här och funderar på att slå ihjäl min syrrans hund, sprätta upp den, rensa och slänga den på grillen. servera tillsammans med vitlöks bröd, örtsmör och en kall öl.

Är detta en onormal tanke? Liksom jag ser hunden som en vandrade kött bit. Och känner inget fel med att vilja äta upp den. Men sen funderar jag på min syrras reaktion när hon får reda på att lillebror har ätit upp hennes hund.

Och du tyckte detta var värt sin egen tråd förutom din exakt likadana post på ett annat ställe?
2010-06-24, 14:57
Medlem
Mr.greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetto5514
Och du tyckte detta var värt sin egen tråd förutom din exakt likadana post på ett annat ställe?

Nja. Visste inte riktigt var jag skulle placera mig. Så jag la mig mer centralt och öppet istället. Hoppas vi kan få en trevlig diskussion om ämnet än att skicka runt mig till diverse redan befintliga trådar.
2010-06-24, 15:00
Medlem
fetto5514s avatar
Jag säger go for it! Filma reaktionen och lägg upp på youtube. Bjud henne gärna på lite kött och berätta det helt appropå när hon har munnen full som en rolig grej bara.
2010-06-24, 15:04
Medlem
rojass avatar
1.Du är ett troll
2.Du är helt sjuk i huvudet och bör avrättas ASAP.
2010-06-24, 15:05
Medlem
Mr.greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetto5514
Jag säger go for it! Filma reaktionen och lägg upp på youtube. Bjud henne gärna på lite kött och berätta det helt appropå när hon har munnen full som en rolig grej bara.

Hmm, tror hon hade slagit ihjäl mig då alt frusit ute mig

Men är det någon psykisk grej men har sådana tankar? Jag har helt accepterat att jag är köttätare. Äter mängder med kött dagligen. Och ser alla levande ting som bytesdjur. Även ibland människor

Citat:
Ursprungligen postat av rojas
1.Du är ett troll
2.Du är helt sjuk i huvudet och bör avrättas ASAP.

Men harregud. Du är väl själv människa. dvs ett rovdjur, en köttätare. bara för du saknar dom naturliga instinkterna om mat då du alltid traskar ner på Coop och köper industri packat kött där än att gå och skjuta grannens katt och börja knapra på den.. Skärp dig och delta i diskussionen som en civiliserad person som du faktiskt är...
Senast redigerad av Mr.green 2010-06-24 kl. 15:14.
2010-06-24, 15:12
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Glöm inte att posta bilder sen i tråden som finns för detta, och nej det är inte onormalt att äta kött. Dock är det ovanligt att äta hund i Sverige
2010-06-24, 15:13
Medlem
Nolarts avatar
Ja, det är en onormal tanke. Så, nu har du fått svar.
2010-06-24, 15:16
Medlem
Mr.greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Glöm inte att posta bilder sen i tråden som finns för detta, och nej det är inte onormalt att äta kött. Dock är det ovanligt att äta hund i Sverige

Men hund består ju av kött. Så vad är skillnaden?

Människor består av kött. Och? mat som mat
2010-06-24, 15:20
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.green
Men hund består ju av kött. Så vad är skillnaden?

Människor består av kött. Och? mat som mat

Vaddå vad är skillnaden? Förstår du inte hur det kan vara skillnad på olika sorters kött? Och "mat som mat", vad menar du med det?

Potatis = Mat

Risgrynsgröt = Mat

Kycklingpaté = Mat

Är allt som är "Mat" samma sak eller hur tänker du?
2010-06-24, 15:24
Medlem
Algot79s avatar
Mata inte trollet
2010-06-24, 15:26
Medlem
Mr.greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Vaddå vad är skillnaden? Förstår du inte hur det kan vara skillnad på olika sorters kött? Och "mat som mat", vad menar du med det?

Potatis = Mat

Risgrynsgröt = Mat

Kycklingpaté = Mat

Är allt som är "Mat" samma sak eller hur tänker du?

Hmm du har en poäng i det där. Givetvis är det skillnad i kött. Konsistens, smak, pris osv.. Man kan ju inte blanda ihop rökt älgkött med kokt skinka.. Men dom båda är kött. Så om man ska omformulera det så få det bli "kött som kött"

Jag föredrar kött. Äter kött rakt upp och ner som det är utan tillbehör.

Men fisk, fågel och rotfrukter går an det med, i viss begränsad form...

Sen hade jag ju aldrig fått för mig att slå ihjäl en människa för att äta, så groteskt är jag inte. Men det är också kött vilket är mat i mina ögon..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in