2004-04-24, 10:09
Medlem
Pjäxs avatar
Kunde inte hitta nån annan tråd om detta, hoppas att jag inte missat nån.

Såg ett par minuter på reprisen av Uppdrag granskning på SVT igår, där de intervjuade Lars Kihlstedt - dömd till 30 mån fängelse i hovrätt för grovt häleri för att hans bror utan hans vetskap förvarat stora mängder stöldgods i Kihlstedts lada, något brodern också bekräftat. Han har varit på flykt sen dess eftersom han inte anser att han kan sitta av tid för ett brott han inte begått, men nu tänker han överlämna sig för familjens skull. Om jag dessutom förstod det hela rätt var flertalet juridiska experter eniga om att han var felaktigt dömd, dvs att det inte var straffbart att enbart ha stöldgods hemma utan sin vetskap.

Åsikter, ytterligare info, kommentarer? Själv tycker jag att det är förjävligt...

/P
2004-04-26, 12:57
Medlem
hogge75s avatar
Jag tror att Kihlstedt har lurat dig som så många andra. Jag tror att han visste precis vad som föregick och han var säkert inblandad. Nu försöker han göra en Rahman och kommer med största sannorlikhet vilja ha skadestånd efter att han har skakat galler ett tag.

/Hogge
2004-04-26, 13:03
Medlem
Ungefär samma sak hände mig också 1995 (eller om det var 1996?).
En kompis skulle flytta och i sin nya lya "fick han inte plats" med allt. Jag var schysst och lät han förvara två större kartonger i mitt förråd. Kartongerna innehöll stöldgods, olagliga stilettknivar/springknivar, kaststjärnor, dyrkverktyg osv. Naturligtvis åkte han fast och berättade att hans prylar stod hos mig. ... Eftersom jag inte visste vad som fanns i lådorna så hände inget heller. Polisen hämtade bara sakerna och sen hörde jag aldrig av dem mer.
2004-12-06, 19:28
Medlem
M2ks avatar
Reportage i TV 4 Nyheterna idag. Kihlstedt sitter nu inlåst på häktet i Stockholm. Han hamnade på sjukhus i Belgien i s m en trafikolycka, och när man körde hans persondata dök efterlysningen upp på skärmen. Sedan kom belgiska snuten, Belgian Blue? , och via därvarande häkte (som Kihlstedt beskrev som en mycket förnedrande vistelse) hämtades han hem för utbyte till mer ombonad svensk cell. Nu börjar strafftiden att ticka, anstaltsort icke beslutad ännu.

Någon som vet mera? En doktor i straffrätt uttalade i programmet att detta var närmast ett 'godtyckligt' justitiemord, dvs Kilhstedt skulle vara oskyldig. Var finns Althin och Silbersky, vem hade killen som försvarsadvokat?
2004-12-06, 20:34
Medlem
Såg också nyheterna på 4an. Hade inte Kihlstedt en smärre blåtira ? Han hade iaf ett jack i pannan. Undrar vad som hänt.
2004-12-06, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoax
Såg också nyheterna på 4an. Hade inte Kihlstedt en smärre blåtira ? Han hade iaf ett jack i pannan. Undrar vad som hänt.

Konspiration? Eller så kanske hans skador kom ifrån själva olyckan?

Jag brukar vara ganska cynisk när det gäller allehanda snyfthistorier men det här är en historia som jag tror på.
2004-12-06, 22:03
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoax
Samma behandling som Chrille utsattes för? Stockholmspolisen - dödspatrull ā la brasilianskt föredöme?

Tror nog att det är sviter efter trafikolyckan. Han måste ju ha blivit rejält manglad, eftersom han nödgades ta in på sjukhus. Rimligen bör han ha varit medveten om risken för haffning i s m med kontakt med officiella inrättningar, ändå hamnade han i sjuksäng.
2004-12-06, 23:38
Medlem
Citat:
Tror nog att det är sviter efter trafikolyckan. Han måste ju ha blivit rejält manglad, eftersom han nödgades ta in på sjukhus. Rimligen bör han ha varit medveten om risken för haffning i s m med kontakt med officiella inrättningar, ändå hamnade han i sjuksäng.
Sant. Tänkte inte fullt så långt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in