2010-06-23, 22:40
Medlem
moon_melons avatar
Hejsan. har lite problem med mitt trådlösa. Vi är tre personer som använder trådlöst i mitt nätverk. mor & syster på bärbara datorer och jag på stationär med usb sticka. ibland tappar jag internet (men inte kontakten med rutern). Har märkt att detta alltid händer när alla använder det trådlösa samtidigt (oftast kvällar) men det är bara jag och ingen annan som tappar internet. någon som kan ha något tips på vad det kan vara ? typ någon ruter inställning?

ps är inte så kunnig inom nätverk så kan inte alla förkortningar / vad olika inställningar gör
Citera
2010-06-23, 22:43
Medlem
Måste man inte ha en switch? Eller kanske bara till kabel bredband?
Citera
2010-06-23, 22:46
Medlem
moon_melons avatar
vi har en "telia smart" ruter . thomson tg787. switch tror jag inte har något med det här att göra
Citera
2010-06-23, 23:31
Medlem
surelys avatar
Du behöver ingen switch, din modemrouter räcker.

Prova pinga och ipsurfa för att se om det går.
Citera
2010-06-26, 14:50
Bannlyst
Du har alltså en modemrouter med trådlös inbyggt? Inte en trådlös router kopplad efter modemroutern?
Citera
2010-06-29, 02:24
Medlem
moon_melons avatar
ja det stämmer. är ett modem med inbyggd ruter med trådlöst funktion.
Citera
2010-06-29, 11:19
Bannlyst
Och att du "tappar internet men inte kontakt med routern" innebär att du får signal och hittar nätverket, men kommer inte in på nätet?

Låter som internt ip trubbel...

Nästa gång det slutar funka, gör en ipconfig på alla datorer och kolla så att det ser bra ut.
Citera
2010-08-10, 23:52
Medlem
Jag har något liknande. Jag tappar mitt nät bara för en halv sekund nästan var 10 sekund, är det virus eller är det mitt modem det är fel på (skaffade nytt nyligen efter att åskan slog ner i det andra)?
Citera
2010-08-11, 00:43
Medlem
pettaofcs avatar
har liknande , men det händer även när det bara en som använder routern men även när en stationär har kabel genom routern. ganska irriterande, man loggas ut från msn t.ex.
Citera
2010-08-11, 13:36
Medlem
Mitt gamla modem satt i när åskan slog ner, är det möjligt att det är mitt nätverkskort som har pajjat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in