2018-08-17, 16:35
Medlem
Gårdagens var århundradets sämsta pod avsnitt i hela poddjungeln, unreal råUselt!
Hade hellre hört Fredrik prata ensam utan Filip.
Filips kugghjul har börjat sletna ut, så olidligt att höra han inflika små kommentarer som är på en 10årings nivå.
Citera
2018-08-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caMeZat
Gårdagens var århundradets sämsta pod avsnitt i hela poddjungeln, unreal råUselt!
Filips kugghjul har börjat sletna ut, så olidligt att höra han inflika små kommentarer som är på en 10årings nivå.

Eller hur? Det enda som var ens i närheten av intressant eller underhållande i senaste avsnittet - gamla gubben och förmodade sverigedemokraten som lashade ur på Fredrik på gymmet - skyndade Filip förbi för att i stället få återgå till sin ändlösa och poänglösa rant om en totalt ointressant erotisk dröm.
Citera
2018-08-19, 16:33
Medlem
Filip är oerhört förtjust i att prata om "runka" och "onani". Jag tycker dock inte det funkar särskilt bra för Filip som medelålders man att prata om dessa saker. Något gick fel för Filip i ungdomen när det gäller sexualiteten och det är därför han har fastnat vid det här ständiga pratet om runkande.
Citera
2018-08-24, 15:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Filip uttrycker sig kontextuellt märkvärdigt...tummade ex av en bok
vad ska det betyda?
https://www.synonymer.se/sv-syn/tumma
jag föraktar honom för att han kan fler ord än jag
samt om han eventuellt frammåttippar ordet.
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-08-24 kl. 15:34.
Citera
2018-08-24, 15:40
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caMeZat
Har ju nämnts tidigare i tråden men han säger ju själv att han får amfetamin utskrivet mot "sin ADHD". Då blir man sådär jobbig, särskilt om man har för stor dos utskriven (vilket dom flesta verkar ha).

Man slutar lyssna in stämningar i ett samtal utan bara kör på i sitt eget tugg och babblar på i vad som faller en in utan att känna in samtalspartnerns vibb. Filip är helt enkelt asjobbig och dum. Det är liksom ingen överdrift när jag säger det. Tidigare var han en 'charmig' dumskalle men nu är han bara en jobbig dumskalle med väldigt många korkade tankar som han - pga amfetaminet han får utskrivet - fullkomligt tvingar på podcasten i ett aldrig sinande flöde.

Det är synd för så här var det inte för ett par år sedan. Då var dom mer samspelta.
Citera
2018-08-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns

Det är synd för så här var det inte för ett par år sedan. Då var dom mer samspelta.

Jag tycker att podden varit nästintill olyssningsbar den senaste tiden. Filip överskattar sin förmåga att skapa innehåll av "ingenting" något enormt. Sedan så är det uppenbart att han tycker att han är så otroligt mycket mer intressant än Fredrik då han avbryter honom något enormt mycket.

Att lyssna på podden nu är som att lyssna på den där snubben som tar väldigt mycket utrymme på festen med sina totalt ointressanta historier men som är för full för att förstå att folk bara sitter och nickar artigt.
Citera
2018-08-24, 23:42
Medlem
Roland Janssons avatar
Håller med om att förra avsnittet var uselt, men senaste var rätt okej. Gillar när de diskuterar film och analyserar kändisar, som tex Al Pacino
Citera
2018-08-25, 21:46
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engrilladkorvtack
Jag tycker att podden varit nästintill olyssningsbar den senaste tiden. Filip överskattar sin förmåga att skapa innehåll av "ingenting" något enormt. Sedan så är det uppenbart att han tycker att han är så otroligt mycket mer intressant än Fredrik då han avbryter honom något enormt mycket.

Att lyssna på podden nu är som att lyssna på den där snubben som tar väldigt mycket utrymme på festen med sina totalt ointressanta historier men som är för full för att förstå att folk bara sitter och nickar artigt.
Håller tyvärr med om detta. Om jag måste höra Filip berätta om vad han drömt en gång till slutar jag lyssna på podden.
Citera
2018-08-25, 22:07
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engrilladkorvtack

Ja, det känns som att dom har blivit för medvetna om vad dom som lyssnar vill ha. Det känns inte lika spontant och ärligt som det gjorde förut. Det känns mer påklistrat och icke genuint numera.
Synd, detta var en pod som jag såg fram emot mest av allt. Det var länge sen jag slängde mig över ett avsnitt.
Nu känns det som att den har blivit mer media än ett surr mellan två vänner inom media.
Citera
2018-09-02, 21:22
Medlem
Glorkass avatar
De vann inget på kristallen, trots tiggeri i podden. Det talar sitt tydliga språk!
Citera
2018-09-03, 22:08
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Oavsett var man befinner sig på den politiska linjalen så måste man väl ändå tröttna på Filips eviga hammare som han slår på SD? Ja vi förstår Filip att att du måste bekräfta 10 gånger i varje poddavsnitt att du ogillar SD....Filip hatar allt som har med Sverige att göra med känns det som. Han har aldrig reflekterat över att troligtvis 10-30% av de som lyssnar på hans poddcast är individer som röstar på Sverigedemokraterna?
Fredrik tycker jag är fortfarande trevlig att lyssna på medans Filip har förlorat all sin glans. Fredrik borde starta en podd där han bjuder in olika personer och intervjuar dem själv, utan Filip som ändå ska leka viktig och bo på andra sidan jorden (för att fly skatten).
Citera
2018-09-03, 22:40
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Oavsett var man befinner sig på den politiska linjalen så måste man väl ändå tröttna på Filips eviga hammare som han slår på SD? Ja vi förstår Filip att att du måste bekräfta 10 gånger i varje poddavsnitt att du ogillar SD....Filip hatar allt som har med Sverige att göra med känns det som. Han har aldrig reflekterat över att troligtvis 10-30% av de som lyssnar på hans poddcast är individer som röstar på Sverigedemokraterna?
Fredrik tycker jag är fortfarande trevlig att lyssna på medans Filip har förlorat all sin glans. Fredrik borde starta en podd där han bjuder in olika personer och intervjuar dem själv, utan Filip som ändå ska leka viktig och bo på andra sidan jorden (för att fly skatten).

Tummen upp för din analys! Blir spyfärdig på hans tjat. I karriärens början var det inte lika pk, antagligen försöker han samla han poäng för de likasinnade inom media. Jag skiter eg i att han är vänster, men detta eviga tuggande. Gör det du kan Filip, berätta anekdoter inom nöjeslivet. Fredrik mer balanserad ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in