Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 17:40
  #4909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Visst blev man varm i hjärtat av samtalet med Kent Putkinen?

Här sjunger de själva Huddinge, Huddinge: https://www.youtube.com/watch?v=vgrA_X5Iw3o

Bra avsnitt i största allmänhet. Men någon måste säga det... de här Bosse Hansson och Arne Hegerfors med flera, de var ju värdelösa. De var verkligen usla. Att Hansson satt och skrek efter Dan Glans där är så absurt.

Ja, Kent Putkinen var en riktig gamla skolans working class hero!
Citera
2017-03-24, 18:06
  #4910
Medlem
mrtowlies avatar
Men vafan, ett långt jävla segment om sport och amerikansk sport dessutom. Sånt skit kan de väl spara till den amerikanska podden.
Citera
2017-03-25, 11:01
  #4911
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Visst blev man varm i hjärtat av samtalet med Kent Putkinen?

Här sjunger de själva Huddinge, Huddinge: https://www.youtube.com/watch?v=vgrA_X5Iw3o

Bra avsnitt i största allmänhet. Men någon måste säga det... de här Bosse Hansson och Arne Hegerfors med flera, de var ju värdelösa. De var verkligen usla. Att Hansson satt och skrek efter Dan Glans där är så absurt.
Fick rysningar av värme. Var länge sen jag kände så. Vilken fin man. Morfar-känsla på något sätt. Har haft det tufft men fixat det och är rätt nöjd nu.
Vill höra mer av honom. Hela hans historia.
Citera
2017-03-25, 13:06
  #4912
Medlem
swimp78s avatar
Varifrån har du fått att han haft det tufft?
Tyckte han framstod som en artig trevlig men ganska vanlig bildad medelklassgubbe
Citera
2017-03-25, 14:27
  #4913
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varifrån har du fått att han haft det tufft?
Tyckte han framstod som en artig trevlig men ganska vanlig bildad medelklassgubbe
Hans fru dog i cancer? Typ inte jättelätt att förlora sin livspartner och mamman till sina barn.
Citera
2017-04-01, 02:52
  #4914
Medlem
Hoppas någon lyssnare kan rodda i det där med killens royalties, som Filip efterlyste nu senast! Och att wiehe får slanta upp rejält till honom!
Citera
2017-04-01, 08:05
  #4915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runfast
Hoppas någon lyssnare kan rodda i det där med killens royalties, som Filip efterlyste nu senast! Och att wiehe får slanta upp rejält till honom!


Skämtar du eller? Så korkat och smaklöst av Filip att hålla på och omyndigförklara en vuxen mänska på det där sättet. Han har ju gjort det medvetna valet att skicka texten anonymt, han har noterat att den faktiskt hamnat på skivan och återigen gjort det medvetna valet att inte ge sig till känna. Tveksamt om han iom dessa faktorer ens har nån rätt till pengarna längre och i vilket fall så bryr han sig uppenbarligen inte. Respektera nu detta då för i helvete! Fult av Filip att försöka smutsa ner historien efter att killen bjudit på sig själv och ställt upp på intervju.

Säger bara tack och lov att Fredrik fick avstyrt den där sorgliga ranten för andra halvan av podden var så bra som det blir. Högform!
Citera
2017-04-06, 11:36
  #4916
Medlem
Någon mer som tycker det klingar falskt när Filip sitter och pratar varmt om Santa Marias kryddblandningar bara för att han är sponsrad av dem samtidigt som hela hans liv rasar? Han känns knappast som den person som om han varit ärlig skulle lägga nån vikt vid en kryddblandning med tanke på de mer akuta besvär han, som jag uppfattat det, upplever med mentala svängningar och funderingar på meningen med livet etc.
Citera
2017-04-06, 11:51
  #4917
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Någon mer som tycker det klingar falskt när Filip sitter och pratar varmt om Santa Marias kryddblandningar bara för att han är sponsrad av dem samtidigt som hela hans liv rasar? Han känns knappast som den person som om han varit ärlig skulle lägga nån vikt vid en kryddblandning med tanke på de mer akuta besvär han, som jag uppfattat det, upplever med mentala svängningar och funderingar på meningen med livet etc.

Känns mer som du har lite extra tråkigt idag.
Citera
2017-04-06, 11:54
  #4918
Medlem
snillet_1s avatar
Ingen reklam i podcaster klingar väl mer eller mindre sann än någon annan. Det är ett sätt att tjäna pengar och finansiera verksamheten. Varken mer eller mindre. Så länge man läser upp ett budskap/erbjudande och förklarar kort vad det rör sig om så är det fine med mig.

Det där med att man hittar på nån händelse ur sin vardag och kopplar ihop den med reklamen är dock enbart påfrestande att lyssna på.
Citera
2017-04-14, 23:27
  #4919
Medlem
snillet_1s avatar
Jag kanske har tröttnat eller ändrat mig i min smak men jag tycker inte att podden flyger särskilt bra sedan återlanseringen. Comeback-avsnittet var jättebra men sedan dess... Nja. Putkinen-segmentet var såklart härligt iofs.

Märkligt hur Filips röst har förändrats förresten. Kanske har han en sämre mick och han har ju alltid haft en lite släpigare och "tyngre" röst men nu låter det som att han kämpar för att kunna prata.
Citera
2017-04-15, 11:24
  #4920
Medlem
Roland Janssons avatar
De börjar verkligen upprepa sig, det här med att hitta egenheter hos en kändis o sen referera hela podden känns bara tröttare o tröttare. Senaste avsnittet otroligt dåligt. Erik Gadd. Funkar inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback