2012-02-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Han är med nästa vecka

Hörde det, kommer bli asgrymt nu måste man bara gå och vänta en vecka innan man får höra det...
Citera
2012-02-07, 01:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Ja jag hoppas dom gör verklighet och får med Arga Snickaren som hemlig gäst nångång, det kan nog bli det bästa avsnittet någonsin.

- Filip & Fredrik lyssnar på dig!

Torsdag så smäller det av! Jag har inte sett fram mot Filip & Fredriks podcast så här mycket någon gång tidigare. Och då gillar jag knappt Arga Snickaren men de har lyckats dra upp hypen så man ser fram mot avsnittet väldigt mycket.
Och jag tror att kontrasten mellan Filip & Fredrik och Arga Snickaren kan bli rätt rolig.

btw, vad tycker ni om deras spelare på www.filipochfredrik.com ? De här med att de ploppar upp allt från Spotify-länkar, YouTube-klipp och bilder och allt möjligt om de som de pratar om?
Nu verkar det bara va så när man lyssnar på podcasten på datorn, går man in på deras hemsida på mobiltelefonen så verkar det inte va så.
Citera
2012-02-07, 02:47
Medlem
swimp78s avatar
Jag gillar Filip och Fredriks podcast men har svårt för hur Wikingson UTTRYCKER sig i text, och ännu mer svårt för hur vissa i kommentarerna tycks TA EFTER detta och mer eller mindre medvetet på ett SUPERFÅNIGT sätt imiterar sin idol. Man kan säga att han MISSBRUKAR VERSALER.

Ni vet det här SPECIELLA sättet att ständigt STRYKA UNDER vissa ord
som något sorts alternativ till ironiska citattecken eftersom det SANNERLIGEN är så JÄVLA
1999 osv SOM DET JU HETER

När man läser detta hör man riktigt hur Wikingsons röst går upp i falsett och blir sådär skrikig som han blir när han blir ivrig eller nervös.
Senast redigerad av swimp78 2012-02-07 kl. 02:51.
Citera
2012-02-07, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

btw, vad tycker ni om deras spelare på www.filipochfredrik.com ? De här med att de ploppar upp allt från Spotify-länkar, YouTube-klipp och bilder och allt möjligt om de som de pratar om?
Nu verkar det bara va så när man lyssnar på podcasten på datorn, går man in på deras hemsida på mobiltelefonen så verkar det inte va så.
Tycker det är bra, brukade googla olika namn förut om jag inte visste vem de pratade om. Nu tittar man bara på spelaren så ser man, har svårt för namn men känner oftast igen en person när jag ser denne på bild. Går ju även stänga av ljudet när länkarna kommer upp om man störs av det.
Citera
2012-02-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag gillar Filip och Fredriks podcast men har svårt för hur Wikingson UTTRYCKER sig i text, och ännu mer svårt för hur vissa i kommentarerna tycks TA EFTER detta och mer eller mindre medvetet på ett SUPERFÅNIGT sätt imiterar sin idol. Man kan säga att han MISSBRUKAR VERSALER.

Ni vet det här SPECIELLA sättet att ständigt STRYKA UNDER vissa ord
som något sorts alternativ till ironiska citattecken eftersom det SANNERLIGEN är så JÄVLA
1999 osv SOM DET JU HETER

När man läser detta hör man riktigt hur Wikingsons röst går upp i falsett och blir sådär skrikig som han blir när han blir ivrig eller nervös.

Fetan: Det är ju lite det som är meningen, att man ska få en känsla över hur personen känner när denne uttrycker sig via text. Om du förstår hur jag menar. Jag tycker DESSUTOM att Fredrik använder det på ett bra sätt.

Edit: Kom på nu att min avatar och nick kan ge ett intryck av att jag sympatiserar med Fredrik. Vilket jag gör.
Citera
2012-02-09, 23:15
Medlem
frantiks avatar
Fan vad bra avsnittet var. Trodde inte Arga (sic) snickaren var så skön som han var.
Citera
2012-02-10, 06:10
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Fan vad bra avsnittet var. Trodde inte Arga (sic) snickaren var så skön som han var.
Vad menas med "sic"?
Citera
2012-02-10, 07:53
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vad menas med "sic"?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sic
Citera
2012-02-10, 11:09
Medlem
Undulatbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vad menas med "sic"?
...och att det borde vara "Arge Snickaren".
Citera
2012-02-10, 17:02
Avslutad
Otroligt mysigt! Har legat hemma med feber i flera dagar nu och lyssnat på deras podcast oavbrutet.
Citera
2012-02-10, 21:54
Medlem
Runkles avatar
Positivt överraskad till senaste avsnittet "Hemma hos Arga (sic) Snickaren". Det har ju blivit ohyggligt hypat iom det brutalt roliga och urspårade avsinttet om Arga Snickaren. Trodde inte det skulle leva upp till hypen alls, att Arga Snickaren skulle få svårt att ta plats (hur jag nu kunde tvivla på det med tanke på hans personlighet) men han tillförde verkligen något till podcasten. Nu blev det ganska intervjuaktigt långa stunder, men det tycker jag fungerade bra med tanke på att jag finner Öfvergård fascinerande. För mig var det här ett av de bättre avsnitten!

Skulle för övrigt vara kul att veta vilka era favoritavsnitt är. "Hemlig gäst" med Lars Hammar, "Pundarnas pundare" och "Arga Snickaren" är några av de jag håller högst. Men jag vet att det finns fler riktigt bra som jag dock glömt rubriken på. Nämn gärna era guldkorn!
Citera
2012-02-11, 00:19
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
Skulle för övrigt vara kul att veta vilka era favoritavsnitt är. "Hemlig gäst" med Lars Hammar, "Pundarnas pundare" och "Arga Snickaren" är några av de jag håller högst. Men jag vet att det finns fler riktigt bra som jag dock glömt rubriken på. Nämn gärna era guldkorn!
Helt klar "Hemlig gäst" med Lars Hammar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in