Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 18:57
  #4405
Medlem
Är inte känslig men jag kanske missförstår någonting men senaste avsnittet så berättade de att de inte kunde anställa en kvinna när hon avslöjade att hon skulle iväg på någon typ av "bibelkurs"?

Oavsett var man tycker så är det inte konstigt att det blir en moralsväng i kvällspressen efter sådana tydliga uttalanden? Nu var det iofs en kristna som utsattes för fördomen men ändå?
Citera
2015-06-14, 21:53
  #4406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
https://twitter.com/larsfiliphammar
https://twitter.com/PodFF

Finns tydligen två Filip Hammar på Twitter. Är den där kungadissen från en fejk-Filip?
Nej, PodFF är Filip.
Citera
2015-06-17, 01:28
  #4407
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag tycker faktiskt att podden har varit riktigt trevlig de senaste avsnitten jag har hört. Filip tillåts kanske ta något för stor plats, och de drar ut på vissa ämnen lite väl men i övrigt håller det god nivå.

Dock inte alls lika skarp som den svenska.

Sjukt creepy historia Filip berättade, om det där psykfallet som överraskade honom mitt i natten på gatan.

Har efter detta inlägget lyssnat på många fler avsnitt från tidigare i den engelska podcasten, och det står ju klart att det är extremt enformig lyssning. Borta är ju all skärpa och spets från tidigare där de ofta på ett vasst sätt kunde analysera samtidsfenomen och in har bara en jävla sörja av tal om hur fint det är att ha en stammisplats på den lokala kvarterskrogen kommit typ. Alldeles för mycket sånt där.
Citera
2015-06-18, 14:34
  #4408
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Är det någon som lyssnar fortfarande? Jag lyssnar på ren rutin numera. Jag vet egentligen inte om podden är så dålig egentligen. Jag tror mer jag har tröttnat på formatet bara. I sinom tid lägger jag nog ner prenumerationen. Det känns lite vemodigt. Dessa två herrar har påverkat mig mycket och gett mig många trevliga stunder. Men allting har väl sin tid.
Citera
2015-06-22, 08:56
  #4409
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven
Är det någon som lyssnar fortfarande? Jag lyssnar på ren rutin numera. Jag vet egentligen inte om podden är så dålig egentligen. Jag tror mer jag har tröttnat på formatet bara. I sinom tid lägger jag nog ner prenumerationen. Det känns lite vemodigt. Dessa två herrar har påverkat mig mycket och gett mig många trevliga stunder. Men allting har väl sin tid.

Jag har tyvärr tvingats lägga ner den här podden och då gav jag den ändå ett antal rejäla försök. Känslan från den svenska tiden där man kände glädjepirr i maggropen när ett färskt avsnitt presenterade sig på torsdagsmorgonen är helt bortblåst.

Problemet är inte nödvändigtvis materialet som sådant, utan hur konstlade och självmedvetna de låter. Filip går all in i rollen som lagom destruktiv excentriker medan Fredrik är "the voice of reason" kombinerat med sina Woody Allen-nojjor. Det känns inte lika naturligt längre och det känns inte som att de pratar till "mig" utan verkligen endast är ute efter cheap laughs från en amerikansk publik.
Citera
2015-06-22, 12:58
  #4410
Medlem
mmas avatar
Jag lyssnar än, självklart! Riktigt bra även efter språkbytet.
Citera
2015-06-23, 15:50
  #4411
Medlem
TrumanBurbanks avatar
http://www.svd.se/oligark-betalar-capellos-lon

På samma sätt som Filip gjorde bort sig när han påstår att Jay-Z inte är "så rik" så gör han bort sig när han pratar om Capello och hans lön.
Citera
2015-06-26, 19:32
  #4412
Medlem
thesyss avatar
Senaste avsnittet måste vara det kortaste som de har gjort? 21:45. Förmodligen också det sämsta, i konkurrens med de 15 första på engelska.
Citera
2015-06-26, 22:48
  #4413
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Senaste avsnittet måste vara det kortaste som de har gjort? 21:45. Förmodligen också det sämsta, i konkurrens med de 15 första på engelska.

Det var väl det dubbla iaf? Typ som de brukar. Ganska intetsägande dock. De har bra outromusik, är väl det positiva jag kan hitta just nu.
Citera
2015-06-26, 22:59
  #4414
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Senaste avsnittet måste vara det kortaste som de har gjort? 21:45. Förmodligen också det sämsta, i konkurrens med de 15 första på engelska.

Det som släpptes igår var 44:54 långt.
Citera
2015-06-27, 15:18
  #4415
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Det som släpptes igår var 44:54 långt.
Märkligt, när jag går in på http://www.filipandfredrik.com/ så står episod 47 som 21 minuter långt.
Citera
2015-07-09, 21:26
  #4416
Medlem
Saknar den svenska Podcasten, den första svenska riktiga Podcasten, så otroligt mycket. Vore så fantastiskt om den kunde återuppstå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback