Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-28, 07:58
  #4273
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Oh jisses vilken megahybris dom har drabbats av!

Är det allvar med den här kampanjen "Illuminating the world" då är dom så f-ing lost så det inte går att beskriva med ord.

Från och med nu hatar jag Filip&Fredrik och jag kommer aldrig att lyssna på deras förbannade podcast någonsin.

Först globen, nu världen! De här grabbarna siktar mot stjärnorna!
Citera
2015-03-28, 09:49
  #4274
Medlem
Shuyins avatar
Så fort Fredrik säger "illuminating the world" ser samtliga lyssnare ut såhär:
Citera
2015-03-28, 10:18
  #4275
Medlem
c.showalters avatar
Går man in på deras hemsida http://www.filipandfredrik.com/sv/ kan man nu se en karta över alla länder med lyssnare.

Inte för att vara tråkig. Men när dem snackar om att folk lyssnar på deras program i hela världen, har det inte slagit dem att det möjligen eller troligen är svenskar bosatta i dessa länder som lyssnar?
Citera
2015-03-28, 10:43
  #4276
Medlem
mrtowlies avatar
Mycket "vilka tror de att de är"-mentalitet här! Klassisk svensk jante? Fattar ni inte att F&F kör det amerikanska stuket - more is more! Dream big! Öka!

Det är väl sköj att de vill ha lyssnare i hela världen? Även om det rör sig om en svensk snubbe som sitter på ambassaden i Nordkorea och har skittråkigt o laddar ner ett avsnitt. Vad är problemet egentligen? Är folk putt för att de själva inte hörs så mycket här i livet? Förutom på Flashback då, där arga hundar skäller högst.

Tänka att kunna luta sig tillbaka och säga: Jag hade en podcast med lyssnare i hela världen, innan man stillsamt somnar in omgiven av barn och barnbarn. Det ni!
Citera
2015-03-28, 11:33
  #4277
Medlem
c.showalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Mycket "vilka tror de att de är"-mentalitet här! Klassisk svensk jante? Fattar ni inte att F&F kör det amerikanska stuket - more is more! Dream big! Öka!

Förstår vad du menar, blir lätt gnäll när man kommenterar saker. Gillar podcasten och är en trogen lyssnare, så har jag det sagt. Men det är ju inte så att F&F själva i sin podd regelbundet raljerar och spekulerar högt och lågt kring personer och företeelser i offentligheten. Så nog kan man i linje med deras podd vrida och vända på deras uttalanden och teser.
Citera
2015-03-28, 16:51
  #4278
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
I vilka avsnitt medverkar Lars "Klacken" Hammar?
Citera
2015-03-28, 17:48
  #4279
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
I vilka avsnitt medverkar Lars "Klacken" Hammar?
Jag vet iaf att han är med i 53: Hemlig gäst.
Citera
2015-04-02, 16:57
  #4280
Medlem
Detevigaavigas avatar
Idag var det ett småtrevligt avsnitt! Kul att höra med Filips egna ord om castingprocessen med serien han kanske är med i
Citera
2015-04-02, 21:29
  #4281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Oh jisses vilken megahybris dom har drabbats av!
https://twitter.com/PodFF/status/583651525194571776

"Alla ni som har poddar. Överväg att lägga ner dem"
Citera
2015-04-02, 21:35
  #4282
Medlem
Om 92-åringen Filip träffade på planet nu inte är mytoman rakt igenom, vet jag inte riktigt om man skulle bli så överförtjust i en sån person och falla såsom Filip gjorde. Hur lyckas man namndroppa så många betydelsefulla/kända personer inför en främling? Luktar bekräftelsebehov att berätta hur viktig han själv måste vara.
Citera
2015-04-02, 22:17
  #4283
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
https://twitter.com/PodFF/status/583651525194571776

"Alla ni som har poddar. Överväg att lägga ner dem"

Smått patetiskt att se Filip Hammars utveckling på sistonde

Samtidigt som han själv är mer irrelevant än nånsin, sitter han i hyrvillan i USA och skryter över en statistroll , på twitter kallar sig själv "internationell spelare" och tror sig ha mandat att spy åsikter om sveriges uselhet, svenska komikers och poddares uselhet osv.

Filip Hammar lever kvar i 2004 då han och Fredrik var upcoming it-boyz. Nu har de lagt ner sin enda riktiga succe (den svenska podden) och hålls liv med konstgjord andning av kanal5 trots svikande tittarsiffror. Aldrig har väl Hammar känts så mycket som den småstadsgrabb han ändå är som på sista tiden.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-04-02 kl. 23:13.
Citera
2015-04-03, 01:00
  #4284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
https://twitter.com/PodFF/status/583651525194571776

"Alla ni som har poddar. Överväg att lägga ner dem"

Otroligt lågvattenmärke. Det är tydligt att dom håller på å tappa det helt. Vore intressant att få reda på vad dom har för lyssnarsiffror nuförtiden, nån som vet? jag la ner podden efter första avsnittet de gick över till eng och har inte lyssnat sen dess
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback