Citat:
Ursprungligen postat av argusx
Jaha, så han skriver ut dom i många år, men "nu har han kommit på" att du inte ska ha dom. Det är helt i enlighet med beprövad erfarenhet att använda analgetika mot långvariga smärtor. Jag föreslår att du kontaktar en smärtklinik. Har du konstanta smärtor så är ett superlångverkande medel bättre, och vad hjälper det att idioten till läkare helt plötsligt rycker undan din medicinering? Efter så många år kommer du aldrig att kunna stå ut med smärtan, rent bortsett från att den här avgiftningen verkar vanvettig. Jag förstår att du inte vill hålla på med Tramadol, men du har ju en gång fått dom för att du inte ville ha ont. Har du inga tramadol kvar alls? Det verkar som om du gick ned från 3 till noll.
Du ska snarare börja m 3 varannan dag och 2 varannan, nästa vecka 2 var dag, nästa 1 och en halv, sedan 1var dag per vecka. Osv. Då är det inte lika jävligt. Så här kan du ju inte ha det. Men tro mig, du kan INTE härda ut resten av livet om du vaknar av att du grinar. Det finns ju andra alternativ, smärtblockering, metadon, fentanylplåster, extrakutan nervstimulering osv. Men inte ligga och grina av smärta, vad ska du då leva för?
jag förstår hur du menar min vän. jag "fick" några metadon av en kompis för ett tag sedan. (ca 1 år) och ja petade i mig 2 st. var helt jävla väck i 2 dagar. men visst, smärtan fanns inte där på 2 dagar heller. så dom fungerade. men efter vad jag har läst om metadon är det absolut inget jag vill ha utskrivet.
saken är som så, för ca 1 år sedan var det samma visa, jag fick slut på tabletter och läkaren ville inte förnya mitt recept. låg på samma dos 3om dagen varje dag. fick tvärt slut på dom eftersom jag trodde att han skulle förnya mitt recept. i 1 veckas tid var jag helt utan min tab och till min förvåning hade jag inte så ont i ryggen heller. så jag börjar funderar på om min hjärna säger till mig att jag har ont så jag måste peta i mig massa piller? för när jag börja äta dessa tabletter hade jag inget fel utan det var bara för att hobby knarka. efter ca 1 år på dessa tabletter började jag känna att min rygg värkte, gick till en läkare där han förklarade att jag hade en ryggsjukdom.. kom så plötsligt. fick ju en chock när han berättade det. visst har jag ont i ryggen för jag har ju ändå fel i den men kanske är det så att tabletterna förvärrar det hela eftersom när jag slutade sista hade jag inte direkt ont.
hur fungerar en avgiftning på sjukhuset? hjälper dom en att trappa ner och ger en 1-2 tab om dan eller får man ligga där i 2 dagar för observation bara ? just nu känns det som att jag skulle göra vad som helst för att få tag på några piller alltså. nu har jag helt slut, min sambo fick åka till sin mamma och hämta för jag hade en fruktansvärd ångest.
sen undrar jag, nu vet jag att detta är helt individuellt men hur är en opiat avtändning? jag har hört att dom är rätt lindriga i jämnförelse till andra "droger" eller mediciner. just nu har jag extrem frossa, mår illa, magen bubblar. ångest har jag inte eftersom jag fick 2 tab av min sambo igår så jag tog den sista nu. så ångesten kommer imorgon. inatt hade jag fruktansvärda myrkrypningar i armarna. känded som att musklerna skulle springa ut skinnet på mig. kan man göra något för att dämpa denna av väjning? röka brunt? dricka öl? äta benzo? har som sagt sobril.