Svenska Spel befinner sig i en något pressad situation och har på senare år tappat marknadsandelar. Företaget har nu 53 procent av spelmarknaden, jämfört med 58 procent år 2004.
Kan ha något med det att göra? Urkorkat dock, om Svenska Spel hade för avsikt att behålla sina marknadsandelar när man fick konkurrens så borde de sparka hela djävla bunten... Likaså är det ytterst korkat att ha ett bolag som å ena sidan är mycket hårt utsatt för konkurrens och å andra sidan inte får leva fritt och driva sin verksamhet bäst man kan pga att en djävla massa politik kommer blandas in...
Fö så är deras nättjänster undermåligt utformade på sätt som driver en iväg till konkurrenterna. Hände mig fem minuter efter att jag skapade konto.
Läser man i Svd-artikeln detta:
"Meta Persdotter sa för en tid sedan till Gotlands tidningar när hon skulle summera sitt vd-år att det tog lite längre tid än vad hon trott att komma in och lära sig allt och att detta har varit ”lite frustrerande”.
Men det är fler huvuden som har fått rulla från Svenska Spel. För bara någon vecka sedan tvingades bolagets marknadsdirektör Thomas Agrell avgå med omedelbar verkan efter tio månader på Svenska Spel, dit han blivit handplockad av Meta Persdotter."
.. så tycker jag mig att man kan ana att damen ifråga inte riktigt var kompetent till jobbet och bl a kanske därför inte har lyckats att inom rimlig tid tillägna sig basala kunskaper inom området..
Att sen hr Thomas A pga ovanstående var en rätt misslyckad rekrytering är kanske en anledning, för BÅDA att få kasta in handduken, påtvingat.
Spelmonopolet faller ju för fullt just nu, Sossarna och Winberg som sitter i styrelsen är rädda för detta och försöker med alla tricks för att få tillbaka 100% av spelmarknaden.