2017-08-04, 12:42
Medlem
TKD_1337s avatar
Vem blir inte sugen på nötter ibland? Mangs är inte annorlunda:

Citat:
Nu överklagar han förvaltningsrättens avslag och tar strid för att beviljas lufthålspermission. I överklagan framgår det att Peter Mangs under sin permission vill handla nötter i en mataffär.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-04/peter-mangs-tar-strid-for-permission-vill-handla-notter
Citera
2017-09-28, 17:49
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Nu kommer en film gjord utav systern till offret i ett av de fall som Mangs aldrig åtalades för. Det offrets andra syster är tydligen SR-profilen Mona Masri.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-12/malmoregissor-gor-film-om-skjutne-brodern-och-peter-mangs

Sänds ikväll på svt1 kl 20!
Citera
2017-09-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Sänds ikväll på svt1 kl 20!

Tack för tipset.
Skall bli intressant att se.
Citera
2018-04-09, 13:27
Medlem
Hej allihop!

Sitter och läser Gardells bok Raskrigaren om Peter Mangs. Riktigt bra bok och jag kan rekommendera den... hursomhelst citerar Gardell en del ur Mangs egna skrifter som Mangs kallar för, "Den germanska filosofin". Jag har googlat och jag har letat här på Flashback (självklart borde en sådan text kunna hittas via flashback - var annars) men inte kunnat hitta någon kopia på den texten.

Så min fråga: är det någon som lyckats komma över texten eller vet hur jag skall hitta den?

En andra fråga är angående den s.k. slasken, jag kan inte se att den finns upplagd någonstans - Fup och domar ja, men inte slasken. Är det någon som vet var jag kan hitta den? Eller är det bara att ringa till förvaltningsrätten och fråga i det här fallet?
Citera
2018-04-09, 16:40
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defilibrator
Hej allihop!

Sitter och läser Gardells bok Raskrigaren om Peter Mangs. Riktigt bra bok och jag kan rekommendera den... hursomhelst citerar Gardell en del ur Mangs egna skrifter som Mangs kallar för, "Den germanska filosofin". Jag har googlat och jag har letat här på Flashback (självklart borde en sådan text kunna hittas via flashback - var annars) men inte kunnat hitta någon kopia på den texten.

Så min fråga: är det någon som lyckats komma över texten eller vet hur jag skall hitta den?

En andra fråga är angående den s.k. slasken, jag kan inte se att den finns upplagd någonstans - Fup och domar ja, men inte slasken. Är det någon som vet var jag kan hitta den? Eller är det bara att ringa till förvaltningsrätten och fråga i det här fallet?

"Slasken" är överskottsmaterial i polisens förundersökning, sådant som åklagaren inte ansett ha någon betydelse för målet. Dessa är inte allmän handling och lämnas därför inte ut. Endast den misstänkte och hans försvarare kan få ut den.
Citera
2018-07-10, 21:06
Medlem
"För tredje gången sedan i mitten av mars har Peter Mangs utlöst larmet på Saltviksanstalten."

http://www.skd.se/2018/07/10/mangs-varnas-for-att-ha-utlost-larm-igen/
Citera
2018-07-31, 19:30
Medlem
Nu såhär i efterhand, var det inte fascinerande att EN svensk(finne) lyckades skrämma upp samtliga blattar i hela Malmö under tiden skjutningarna pågick? Vid eventuellt krig så lär inte blattarna vara så tuffa med ”lasermän” i varje gathörn
Citera
2018-09-28, 14:43
Medlem
Quarrels avatar
tv.nu: TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare
Citat:
Under ett års tid höll Peter Mangs Malmöborna i skräck med oförutsägbara skjutningar mot människor med utländskt utseende.
TV3 torsdag 4 oktober kl 21:00
Citera
2018-10-21, 20:16
Medlem
Det han kallade för adrenalinträning är ju inget nytt förutom namnet väl? Det handlar om att förbereda sig och det är ju något dom flesta brukar göra oavsett sammanhang
Citera
2019-11-27, 01:35
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Tänkte höra om någon orkar förklara hur polisen fick tag på honom, vad var det som gjorde att han åkte dit? (orkar inte läsa igenom hela fup tyvärr)
Citera
2019-11-27, 01:50
Avstängd
Det skumma var att polisen inte fått upp spåret på honom tidigare. Troligen är han skyldig till många fler mord också.
Citera
2019-11-27, 02:42
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Tänkte höra om någon orkar förklara hur polisen fick tag på honom, vad var det som gjorde att han åkte dit? (orkar inte läsa igenom hela fup tyvärr)
https://www.sydsvenskan.se/2012-07-05/mangs-visade-upp-vapen

Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det skumma var att polisen inte fått upp spåret på honom tidigare. Troligen är han skyldig till många fler mord också.
Du menar då att han skulle ha haft tillgång till fler vapen, som han gjort sig av med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in