Hände mig också, det löstes genom att stänga av datorn, rycka kablarna till hårddiskarna och låta det vila i några minuter. Stoppa i kablarna och sedan köra på som vanligt.
Gå till Start
Högerklicka på Computer
Klicka på Manage
Klicka på Storage
Klicka på Disk Management
Högerklicka på disken som ej syns och klicka på "Add Letters and Path"
Ett fönster kommer upp, välj Add
Välj en bokstav och tryck OK
Detta brukade lösa problemet för mig när jag körde Windows.
Hände mig också, det löstes genom att stänga av datorn, rycka kablarna till hårddiskarna och låta det vila i några minuter. Stoppa i kablarna och sedan köra på som vanligt.
Nu har jag aldrig öppnat en dator, tror du att det räcker om jag bara drar ur alla kablar bakom dator och låter den vila ett tag?
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd
Först kan du kolla om den finns i BIOS, om den finns där så kan du kanske aktivera den där ifrån.
Du får nog förklara lite mer vad "BIOS" är, är som sagt inte så hightech
Det har ingenting med BIOS eller att rycka ut kablar.... att göra..
Det är en inställning i Windows 7
Starta utforskaren, välj meny verktyg samt Mappalternativ (eller sök på mappalternativ)
Välj flik: Visning och där finns det ett alternativ typ: "Dölj tomma enheter i mappen Dator" AVMarkera den , OK och TaDAAAAAAAA! du ser din tömda disk igen! (ev. efter omstart, kommer inte ihåg, men prova!)
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2010-06-22 kl. 12:05.
Det har ingenting med BIOS eller att rycka ut kablar.... att göra..
Det är en inställning i Windows 7
Starta utforskaren, välj meny verktyg samt Mappalternativ (eller sök på mappalternativ)
Välj flik: Visning och där finns det ett alternativ typ: "Dölj tomma enheter i mappen Dator" AVMarkera den , OK och TaDAAAAAAAA! du ser din tömda disk igen! (ev. efter omstart, kommer inte ihåg, men prova!)
Nej, nu kom bara alla flyttbara diskar f-j fram
Alltså dessa som kommer upp när man sätter i något i en usb port.
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabkaggen
Högerklicka på den > "Lägg till Letters and Path" (Vet inte riktigt vad det står på svenska) > Välj en bokstav
Förlåt om jag är jobbig, men vart skall jag högerklicka?