Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-22, 02:08
Medlem
Struttens avatar
Jag har precis köpt en ny dator, och det blev då en HP Pavilion DM3-1190eo. Allt fungerar precis som jag vill förutom en (två) riktigt, riktigt irriterande saker. Styrplattan gör inte som jag vill! När jag har googlat hittar jag bara folk som har problem med att den fryser, vilket jag inte har. Mitt problem handlar om att det inte går att högerklicka med den högra "mus"knappen. Det går heller inte att "knacka" på styrplattan för att därmed få den att vänsterklicka. Jag har kontrollerat att allt är rätt inställt i kontrollpanelen, och ominstallerat drivrutinerna. Vad mer kan jag göra? Vad kan vara fel??
Citera
2010-06-22, 07:36
Medlem
Plottis avatar
Uppdatera drivrutinerna för musplattan. Och även mjukvaran som redan är installerat.
Citera
2010-06-22, 08:41
Medlem
Kaustis avatar
Ring supporten så hjälper dom dig felsöka pattan på 5 minuter. Sen om det inte funkar så traskar du till butiken du köpte datorn på och berättar att plattan är paj.
Citera
2010-06-22, 10:37
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ring supporten så hjälper dom dig felsöka pattan på 5 minuter. Sen om det inte funkar så traskar du till butiken du köpte datorn på och berättar att plattan är paj.

Jag tackar för era råd, även om jag tackar er i bara en citering. Allt är redan uppdaterat, och jag gör just nu som Kausti säger: pratar med supporten. Det var bara att jag inbillade mig att en styrplatta antingen fungerade helt eller inte alls, och jag hatar att ringa en support när det är jag som gör ett enkelt misstag... De är just nu lika konfunderade som jag, och han pratar med en kollega, så jag får tacka för rådet att ringa!
Citera
2010-06-22, 10:40
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag tackar för era råd, även om jag tackar er i bara en citering. Allt är redan uppdaterat, och jag gör just nu som Kausti säger: pratar med supporten. Det var bara att jag inbillade mig att en styrplatta antingen fungerade helt eller inte alls, och jag hatar att ringa en support när det är jag som gör ett enkelt misstag... De är just nu lika konfunderade som jag, och han pratar med en kollega, så jag får tacka för rådet att ringa!

I normala sätt så brukar man antingen skriva på flashback när alla andra alternativ är slut, som att t.ex. ringa support eller försöka uppdatera. Därför tycker jag inte det är direkt bra att skriva på ett forum för att få ett svar som att "ring supporten".
Citera
2010-06-22, 14:55
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
I normala sätt så brukar man antingen skriva på flashback när alla andra alternativ är slut, som att t.ex. ringa support eller försöka uppdatera. Därför tycker jag inte det är direkt bra att skriva på ett forum för att få ett svar som att "ring supporten".

Och jag kan faktiskt inte säga så mycket annat än att jag håller med dig. I mitt fall handlade, som sagt, om att jag inte ville göra bort mig. Men där jag inte gjorde bort mig i supporten kanske jag gjorde det på FB. Det är inte alltid lätt att göra rätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in