Fråga på

. Tjej, fick första symtomen när jag var 27 men trodde det var fotsvamp och behandlade mot det...ett halvår senare insåg jag att njäe - det är nog inte det eftersom det inte försvann helt!

Så jag blev diagnostiserad när jag var 28. Citerar läkaren; Ett skolboksexemplar för PPP.
Till största delen tror jag att min PPP är ärftlig.... Båda mina föräldrar har psoriasis, mamma har dessutom också PPP. Hennes är mer utbrett än mitt (och hon har ingneting i händerna), men det är lindrigare, hon får inga blåsor och mår inte speciellt dåligt av det (vilken lyx! så vill jag också ha det!). Utöver detta har väldigt många i min släkt psoriasis i någon form så jag har - trots att det låter skumt - bara väntat på att själv bli drabbad.
I övrigt tror jag att en Starkt bidragande orsak är att jag röker... 95% av alla med PPP är rökare. Numera röker jag ytterst lite, men sluta helt finns det inte en chans att jag klarar av just nu. Även om jag vill. Men har en jäkligt taskig fas i livet.
Tack för påminnelse om hudläkare, jag måste verkligen ta itu med en remiss dit.
Japp, jag kan gå. Men lite då och då får jag hoppa på kryckor

. Idag har jag haft skor på mig längre än fem minuter för första gången sen skovet för 1½ vecka sen

. Lite krångligt när man inte har körkort och måste gå överallt...Denna omgången har jag löst så jag har cyklat barfota och sen bara haft skor när jag är i affären. Men så kan man inte gärna göra på vintern...framförallt inte när man har köldallergi som jag

.
Människor med hela fötter, de vet inte hur bra de har det!
Vad var det för en fotkräm du provat? Så man inte går på samm nit *s*.
Kom på att utöver Aloe Vera finns det en sjukt bra sak till...kaffesump! Jag vet att det låter helvrickat, men den oljan som kommer därifrån är helt underbar för torr hud. Man ska bara se till så man inte har några öppna sår när man kletar på det (enkelt, kleta på, och skölj av efter nån minut) för det är inte alls skönt........