2010-06-21, 19:41
Medlem
Hej!

Jag undrar om det är olagligt att köra bil efter att man har rökt t.ex. Jamaican Gold / Bonzai Citrus.

Med vänliga hälsningar
nestel
Citera
2010-06-21, 19:45
Medlem
BenAsslicks avatar
Ja, det är alltid olagligt att köra berusad. Du kommer troligtvis torska på drograttfylla och/eller vårdslöshet i trafik.
Citera
2010-06-21, 19:48
Medlem
Klart som fan att det är olagligt, du får ju inte köra när du är berusad oavsett vad du har tagit för något.
Citera
2010-06-21, 19:50
Bannlyst
Självklart.
Citera
2010-06-21, 19:53
Medlem
Sleazers avatar
yepp olagligt.

berusa dig hur mycket du vill,men avstå bilen...
Citera
2010-06-21, 19:53
Medlem
Doffhausens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nestel
Hej!

Jag undrar om det är olagligt att köra bil efter att man har rökt t.ex. Jamaican Gold / Bonzai Citrus.

Med vänliga hälsningar
nestel

Men din dumma jävla idiot, vad fan är det för fel i skallen på dom flesta människorna i Sverige?
Dig vill jag fan inte ha på vägen.
Klart som fan att det är olagligt.

OM du nu har körkort, fick du det i julklapp eller?

*Ohh jag är så fuuuuuckad i skallen asså ba. Kan knappt gå ordentligt, lungggt bara aassså ska köra lite bil här medans jag är påverkad, för de e ju bara sååå smart asså ba.
Citera
2010-06-21, 20:01
Medlem
Joosas avatar
Vilka påhopp mot killen!! det är väl inte så jävla självklart egentligen. Jag menar vart fasen skall man dra gränsen då?

Har man aldrig någonsin nyttjat tobak kan man bli ganska rejält snurrig av en fet prilla! men inte fasen är det väl olagligt att snusa medans man kör bil, eller!?!?
Citera
2010-06-21, 20:05
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Vilka påhopp mot killen!! det är väl inte så jävla självklart egentligen. Jag menar vart fasen skall man dra gränsen då?

Har man aldrig någonsin nyttjat tobak kan man bli ganska rejält snurrig av en fet prilla! men inte fasen är det väl olagligt att snusa medans man kör bil, eller!?!?

Nej, men intefan drar man väl (på personlig nivå) gränsen efter substans? En vettig människa vet väl förfan med sig när denne är berusad?

Är man så jävla dum att man inte förstår farorna och idiotin med att köra påverkad förtjänar man, minst sagt, utskällningar i maraton..

Och som jag skrev i min första post, även om du inte åker dit på (drog)rattfylla kan du alltid torska på vårdslöshet i trafik. Ja, det gäller även om du får en grov nickokick och börjar glida över mittsträcket.

..Det är trådar med idioter som denna som kommer leda till att jag får Tourettes syndrom en vacker dag.
Senast redigerad av BenAsslick 2010-06-21 kl. 20:08.
Citera
2010-06-21, 20:05
Medlem
h0lles avatar
Citat:

skulle mycket väl kunna bli vårdslöshet i trafik om man var märktbart berusad på en prilla.
att köra bil när man är vråltrött är likställt med drograttfylla.
Citera
2010-06-21, 20:06
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:

Man ska fan dra gränsen vid rökmixar. TS förtjänar alla påhopp.

Är man helsnurrig av snus, tycker jag heller inte att man ska köra bil.
Citera
2010-06-21, 20:07
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:

Man kan bli fälld för vårdslöshet om du är trött. Då är det väl självklart att man inte får droga sig med någon drog. Vare sig den är laglig eller ej.

Men jag förstår att TS bara är nyfiken. Han kanske inte vet så mycket gällande trafikvett.

Tycker också påhoppen är snabba. Han sa faktiskt inte att han skulle köra bil.
Men man kan undra varför han undrar
Citera
2010-06-22, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nestel
Hej!

Med vänliga hälsningar
nestel

Det är olagligt att köra om du är trött till och med. Orsakar du en bilolycka och det kommer fram att du sovit för dåligt så åker dui dit för vårdslöshet i trafik.

I korthet gäller att man inte får köra bil på några som helst substanser som påverkar uppmärksamheten och sinnesnärvaron. Stora mängder koffein kan således också vara förenat med lagbrott om man kör bil eftersom vätskebalansen påverkar både uppmärksamhet och reaktionsförmåga/precision.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in