Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-21, 19:36
  #1
Avstängd
lolomgwtfs avatar
Så jag har laddat ner hd-filmer i avi-format,men kan jag på nåt sett få HD i mp4 om jag konverterar?
Eller funkar det på annat sätt?
Citera
2010-06-21, 19:39
  #2
Medlem
Testa? fixa ett konverterings-program. funkar det så funkar det, om inte -ladda ner en film i icke hd-format.
Citera
2010-06-21, 19:45
  #3
Medlem
okej.. testade precis, det funkar utmärkt för mig, tar dock minst 2 timmar om det är 1080p HD att konvertera.
Citera
2010-06-21, 19:48
  #4
Avstängd
lolomgwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulGrabb
okej.. testade precis, det funkar utmärkt för mig, tar dock minst 2 timmar om det är 1080p HD att konvertera.
Vilket program?
Funkade det alltså MP4-format (som tråden handlar om)?
Citera
2010-06-21, 19:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolomgwtf
Vilket program?
Funkade det alltså MP4-format (som tråden handlar om)?

Japp, mp4 (ipod M.M) programmet heter OJOsoft total video converter
Citera
2010-06-21, 20:02
  #6
Avstängd
lolomgwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulGrabb
Japp, mp4 (ipod M.M) programmet heter OJOsoft total video converter
kan du posta screenshot på din dator när du spelar upp mp4-filen i typ vlc är du snäll?
laddar ner nu...
Citera
2010-06-21, 20:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolomgwtf
kan du posta screenshot på din dator när du spelar upp mp4-filen i typ vlc är du snäll?
laddar ner nu...


Som sagt.. det stod att det skulle ta över 2 timmar att convertera. det har gått ca 20 men testa. det borde funka för dig. men varför vill du ha en hdfilm i mp4-format? du vet, om du ska titta på en film i en ipod lr något liknande, krävs ingen speciellt hög upplösning för att du ska få en bra bild.. det är lite skillnad på antalet pixlar i en 50tums skärm och en ipodskärm
Citera
2010-06-21, 20:13
  #8
Avstängd
lolomgwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulGrabb
Som sagt.. det stod att det skulle ta över 2 timmar att convertera. det har gått ca 20 men testa. det borde funka för dig. men varför vill du ha en hdfilm i mp4-format? du vet, om du ska titta på en film i en ipod lr något liknande, krävs ingen speciellt hög upplösning för att du ska få en bra bild.. det är lite skillnad på antalet pixlar i en 50tums skärm och en ipodskärm
Måste ju ha kvalitet före kvantited y'know,i'm a graphics whore.
Det är inte en hdfilm jag konverterar nu utan ett simpsonsavsnitt,men hälften har blivit konverterat nu.
Citera
2010-06-21, 20:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolomgwtf
Måste ju ha kvalitet före kvantited y'know,i'm a graphics whore.
Det är inte en hdfilm jag konverterar nu utan ett simpsonsavsnitt,men hälften har blivit konverterat nu.

haha, okej då ska det fungera!
Citera
2010-06-21, 20:18
  #10
Avstängd
lolomgwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulGrabb
haha, okej då ska det fungera!
funkar det inte,och ifall polisen kommer ( ) så står du på min hämdlista när jag kommer ut från fängelset!
Citera
2010-06-21, 20:21
  #11
Medlem
cored321s avatar
Om du konverterar en simpsons avsnitt som inte är hd går det mycket fortare och resultaten blir detsamma. (ca 5-10 minuter, för 22minuter, 320*240 pixlar).
Så länge ursprungskvaliten är bättre än vad du vill få fram, så spelar det ingen roll om du konverterar Full hd 1080p eller 520p (normal?), resultaten blir detsamma


Konvertera med badaboom, ifall du har nvidia grafikkort, går det mycket fortare och är gjord att konvertera till ipod/psp etc.
Citera
2010-06-21, 20:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolomgwtf
funkar det inte,och ifall polisen kommer ( ) så står du på min hämdlista när jag kommer ut från fängelset!

vad snackar du om? du laddar ner på egen risk... jag ger råd. jag har använt skiten på trial-version rätt länge.... Jag har aldrig skakat galler
__________________
Senast redigerad av KulGrabb 2010-06-21 kl. 20:29.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback