Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-21, 12:36
Medlem
En polare har köpt win 7, kan jag installera det också utan att få upp "din win 7 är inte äkta bla bla"??

Blir det "spärrat" direkt eller kan man köra två datorer på samma licens?
Citera
2010-06-21, 12:48
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddam
En polare har köpt win 7, kan jag installera det också utan att få upp "din win 7 är inte äkta bla bla"??

Blir det "spärrat" direkt eller kan man köra två datorer på samma licens?
Tror du att det går? Ärligt?
Citera
2010-06-21, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Han låter som en sånsom borde köra antingen OSX eller inget alls.
Citera
2010-06-21, 12:53
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:

Det borde väl funka, om man lyckas aktivera exemplaret på ohederligt vis, och så länge windows update är avstängt?
Citera
2010-06-21, 12:59
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Det borde väl funka, om man lyckas aktivera exemplaret på ohederligt vis, och så länge windows update är avstängt?
Fast ska man ändå krångla så så är det väl smartare att ta en som redan är färdigkrånglad och klar efter installationen? Tror inte TS klarar av att göra det själv.
Citera
2010-06-21, 16:03
Medlem
Citat:

Men suck, lugna ner er gossar. Nej, jag tror inte det går, men jag var inte säker och i stället för att ta reda på genom en installation så slängde jag ut en fråga här.

Tänk om jag installerat win7, den datorn pajar och jag köper ny dator där jag installerar på nytt. Då är windows installerat på två ställen (även om ena datorn nu är sönder och inte används). Visst kan detta kollas om båda datorerna kör update, men eftersom jag aldrig har testat så vet jag inte. Därför frågar jag..

jag har licensprogram som bara tillåter installation på en dator men funkar att installera på 2-3 innan spärren slår in.
Citera
2010-06-21, 16:10
Medlem
Det funkar.

Jag har samma licens på 3st datorer hemma, alla uppkopplade med update och allt...

Jag tror det är ett visst antal aktiveringar som funkar. Så om man behöver installera om, köper ny dator eller så kan det bli problem.
Citera
2010-06-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty76
Det funkar.

Jag har samma licens på 3st datorer hemma, alla uppkopplade med update och allt...

Jag tror det är ett visst antal aktiveringar som funkar. Så om man behöver installera om, köper ny dator eller så kan det bli problem.

tack för infon.

Det var just detta jag hade förhoppningar om och undrade över. Dessa losers CannaBe & lolomgwtf hade tyvärr inte hjärnkapacitiet till ett sådant tänkbart scenario utan var istället tvungna att snabbt smeta ut one-liners och ogrundade påhopp. tragiskt

Sorry noobs, håll er nära familjeliv och windows basic, för allas skull.
Citera
2010-06-22, 10:17
Medlem
bugulus avatar
http://www.online-tech-tips.com/windows-7/how-many-computers-can-you-install-windows-7-on/

qwerty76, jag antar du har en family pack då?
Citera
2010-06-22, 13:35
Medlem
cannaBes avatar
OEM-Licens: En billigare licens som egentligen ska säljas i samband med nya datorer. Den är billigare eftersom den blir låst till den första datorn som Windows aktiveras på. Med andra ord, byter du moderkort så måste du köpa en ny licens. Om det inte är ett garantifel, då kanske butiken som byter ut moderkortet ger dig en ny licens gratis. Helt upp till butiken.

Retail-Licens: Funkar på flera datorer men endast en åt gången. Enligt EULA:n så måste man avinstallera Windows från den första datorn om man ska installera den på en ny.

Ingen idé att ni börjar diskutera detta heller eftersom det är fakta.
Citera
2010-06-27, 23:44
Medlem
cynthias avatar
Citat:
OEM-Licens: En billigare licens som egentligen ska säljas i samband med nya datorer. Den är billigare eftersom den blir låst till den första datorn som Windows aktiveras på. Med andra ord, byter du moderkort så måste du köpa en ny licens.
Går att komma runt om du använder den manuella aktiveringen genom telefon.
Citera
2010-06-28, 12:03
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Går att komma runt om du använder den manuella aktiveringen genom telefon.
Mja, man kan komma runt det om man inte försäger sig och om den man pratar med är schysst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in