2010-05-26, 14:17
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Fruktansvärt jobbigt att se på när ett band och alla medlemmar i bandet har betytt så mycket i ens liv.

Jag tror och hoppas att Slipknot splittras nu, jag tror inte alls att det kommer bli samma sak utan de 9 kärn-medlemmarna.
Då skulle Slipknot slutat för längesedan.
Citera
2010-05-26, 14:27
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Den var riktigt jobbig att se.
Kunde inte sagt det bättre..
Citera
2010-05-26, 14:30
Medlem
Herr gurkas avatar
Fy fan Något av det sorgligaste jag sett på länge.
Citera
2010-05-26, 14:36
Bannlyst
Såg den jag med imorse, och fan, riktigt jävla tragiskt är det. Men tyckte att Grays fru var riktigt jävla stenhårt sansad. Hon måste verkligen vara riktigt jävla chockad över det som har hänt för hon kan inte ens gråta. Men det är ändå skönt att se att ett band som Slipknot är humant och att de faktist kan visa känslor och inte är bara hårda hela tiden.

Och om Slipknot kommer köra vidare, ja det tror jag. Inte bara för Paul hade velat det, utan för att jag tror att de kommer bli pushade av sin manager och skivbolag och what so ever, för Paul Grays död tog Slipknot ut till många som glömt bort bandet och många som inte ens lyssnat tidigare och de kommer få ännu mer fans, det händer alltid när någon dör (tycker jag). Och det vill managers och grejer ta och uttnytja till max. Så de kommer fortsätta, också för att de tycker att det förmodligen fortfarande är kul fast det inte är samma sak utan Gray.
Citera
2010-05-26, 14:42
Medlem
Dronjaks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=BX91HxHpQjE

Här är videon igen. Jobbig att se.

Till alla er som säger att Slipknot va ett dåligt band, så kan jag säga att ni nog inte förstår er på musik alls speciellt bra.

Själv så hörde jag dom först runt 99, har jag för mig, men va typ först för 3 år sedan som jag började uppskatta bandet ordentligt. Tyckte inte alls dom va bra när jag va yngre, fast jag lyssnade mycket på hårdrock och metal då, utan är nu när jag blivit äldre som jag uppskattat Slipknot mycket mera.

Är glad att jag sett dom live 2 gånger, men hade gärna velat se dom mer. Dom är nämligen ett otroligt bra live band.
Citera
2010-05-26, 14:48
Medlem
analyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dronjak
Till alla er som säger att Slipknot va ett dåligt band, så kan jag säga att ni nog inte förstår er på musik alls speciellt bra.

Det är lite fel att säga så. Det vore mer rätt att säga "att ni nog inte förstår musiken (som i Slipknots musik)".
Citera
2010-05-26, 14:49
Medlem
Tjaboknugens avatar
Paul Gray April 8, 1972-May 24, 2010 RIP
Citera
2010-05-26, 14:49
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analyse
Det är lite fel att säga så. Det vore mer rätt att säga "att ni nog inte förstår musiken (som i Slipknots musik)".

Bättre sagt.
Citera
2010-05-26, 15:13
Medlem
Freddex4s avatar
Fan vad tråkigt.. Slipknot är ett av mina absoluta favoritband, men hur blir det nu då? kommer dom lägga ner eller leta efter ersättare?

R.I.P #2
Citera
2010-05-26, 15:55
Medlem
Apelsiners avatar
Hela världens mobbade högstadie-elever skär sig i armarna.
Citera
2010-05-26, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freddex4
Fan vad tråkigt.. Slipknot är ett av mina absoluta favoritband, men hur blir det nu då? kommer dom lägga ner eller leta efter ersättare?

R.I.P #2

http://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/slipknots_paul_gray_joey_jordison_is_not_dying.htm l

"Clearing things up, Gray said in a statement that Jordison is "fine" and despite having to sort out some "personal issues" within Slipknot they have no plans to split."

Tror inte dom splittras men dom kommer inte ha några spelningar på ett bra tag.Tror inte dom kommer direkt leta efter en ersättare för Slipknot är inte det bandet som bara tar in en random-guy. Någon annan i bandet kanske övergår till bas, vem vet..
Citera
2010-05-26, 16:14
Medlem
HamKisss avatar
1 3456789

e rädd för att dom slutar dom ser helt total ner ut plus att dom för har sagt att om någon dör/hoppar av så slutar vi helt och hållet (detta sa dom för typ 2/3 år sen)

men jag hoppas och hoppas på att dom fortsätter. Sörjer samtidigt att jag inte har fått se dom live
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in