2010-05-25, 17:54
Medlem
Någon som verkligen är förvånad? Kändes som en tickande bomb
Citera
2010-05-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
För Rob Trujillo är verkligen metallica..

är mest jämförelsen med metallica jag har problem med, det bandet saknar själ.

Okej jag kan hålla med dig om att Metallica inte är så mycket Metallica längre men helt ärligt är Slipknot det "plastigaste" bandet jag vet och tycker att dom saknar både stil och själ, har aldrig förstått deras storhet förutom att det är lättlyssnat och dom har "hårda" masker på sig, men det här kanske är fel tråd att skriva detta i...
Citera
2010-05-25, 18:35
Medlem
madmes avatar
R.i.p
Citera
2010-05-25, 19:17
Medlem
Kasporrs avatar
R.I.P.

Vilket helvetes år för rock/metal.
Citera
2010-05-25, 19:41
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffkanin
Okej jag kan hålla med dig om att Metallica inte är så mycket Metallica längre men helt ärligt är Slipknot det "plastigaste" bandet jag vet och tycker att dom saknar både stil och själ, har aldrig förstått deras storhet förutom att det är lättlyssnat och dom har "hårda" masker på sig, men det här kanske är fel tråd att skriva detta i...

Blir fan arg när jag läser det här. Du har ju seriöst inte en jävla aning om vad du snackar om! Det har inte att göra med att du skriver i "fel" tråd utan att det du säger visar prov på sådan okunnighet. Att bandet är som en familj är alla fans, och även andra insatta, medvetna om. Flera av bandmedlemmarna är kompisar sedan high school och bandet har även en extremt tight relation till sina fans. Deras debut var revolutionerande rent musikaliskt då deras sound var otroligt nyskapande i det dåtida metal-klimatet.

Slipknot har betytt mycket för dagens metal och deras arv kommer för alltid att leva vidare om de nu väljer att lägga av efter Pauls bortgång, vilket jag starkt tror på.
Citera
2010-05-25, 19:44
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEIfpAGROTSKIJ
Hoppas dom slutar nu när han har dött så att det inte blir några fler usla album. Slipknot och IOWA var mästerverk för mig och The Subliminal Verses var väl helt okej, men All Hope Is Gone är ju en vidrig skiva.

13årings-attityd verkligen. Att tycka ett band ska lägga av bara för att man själv inte gillar deras skiva är otroligt barnsligt. Det är skitenkelt, sluta lyssna på dom och gå vidare, lämna nyare plattorna till dom som uppskattar dom.

Man får självklart tycka vad man vill om skivorna, men att bandet ska lägga av för att man själv inte gillar en skiva är bara trångsynt och korkat.
Citera
2010-05-25, 19:48
Medlem
mmas avatar
Citat:
har aldrig förstått deras storhet förutom att det är lättlyssnat och dom har "hårda" masker på sig

Inte tycker jag dom kunde klassas in som "lättlyssnade" för stora massa när deras iowa släpptes tex.
Citera
2010-05-25, 19:48
Medlem
cerns avatar
"The Pig" var ju lätt ocoolast i Spiknots.

Burn In Hell Paul Gray (antar att han var satanist)
Citera
2010-05-25, 19:50
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Burn In Hell Paul Gray (antar att han var satanist)

Varför skulle han vara det?
Citera
2010-05-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Blablabla...

Slipknot har betytt mycket för dagens metal och deras arv kommer för alltid att leva vidare om de nu väljer att lägga av efter Pauls bortgång, vilket jag starkt tror på.

Okej vilka band har Slipknot betytt mycket för? Det ända dom revolutionerat är nu-metal, som enligt min åsikt, suger getpung.
Citera
2010-05-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Inte tycker jag dom kunde klassas in som "lättlyssnade" för stora massa när deras iowa släpptes tex.

Var det iowa som gjorde att miljoner fjortisar började lyssna på dem? nae..
Citera
2010-05-25, 20:01
Medlem
mmas avatar
Citat:
Var det iowa som gjorde att miljoner fjortisar började lyssna på dem? nae..

Det i sig behöver inte behöva att det är lättslyssnat, kan ha mycket mer än med musiken att göra, vilket jag också misstänker att det har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in