2023-10-29, 10:38
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volm
Vad har min profilbild med det här att göra?

Det ser ut som att du stödjer Naziryssland, så dina anklagelser mot Israel blir bara ironiskt.
Citera
2023-10-29, 17:00
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volm
Ukraina och Israel är två utav de mest segregerade och nazistiska stater i hela världen.
Att använda ett utav de mest mångkulturella länder i samma mening som dem blir således bara patetiskt.

Men är man en ukronazist och tillika sionazist så förstår jag om det är lättare att bara projicera i stället.

Tack för att du bekräftade att du är en hycklare och tar avstånd från verkligheten.
Citera
2023-10-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är inte bara kriget utan också radikaliseringen av Israels politik under Netanyahu som kan få liberala, välutbildade israeler med dubbla medborgarskap att fundera på om de vill stanna i ett mer auktoritärt och teokratiskt Israel. Hur mycket av den tidigare patriotiska glöden finns kvar?

Det håller jag med om. Återstår dock att se vad det blir av det hela. Det har varit mycket bråk och skrik, men inte särskilt mycket har hänt än så länge på den fronten.
Citera
2023-11-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Judar borde distansera sig från Israel, Israel har bidragit som satan till antisemitismen. Inte konstigt, när folk ser lägenhetsbyggnader rasera, barn mördas i flyganfall, sjukhus sprängas, hus beslagtas olagligt och människor som lever i ett open air prison. Allt detta begått utav staten som gömmer sig bakom judendomen som täckmantel, inte konstigt om folk tänker "synd att han inte tog allihopa"

Ärligt, är det konstigt? Helt jävla förståligt att man i frustration tänker så. Gäller att vara nyanserad och tänka längre än så, judar som tar avstånd från apartheid staten hade hjälpt som fan. Såg när några anti-zionist judar träffade Irans ledare och man märkte att Iranska ledare med IQ av en fiskmås till och med förvånades. Israel gör inte det judiska folket en tjänst!
Israel försvarar sig på adekvat sätt gentemot en gruppering som håller världshistoriens värsta folkmördare, slavdrivare, pedofil, m.m., m.m. Som okränkbart rätte snöre.

Av vilken anledning tar du dessa i försvar och tycker att land ska upplåtas till dom öht?
Citera
2023-11-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyzyl
kan någon sionist-boomer svara på vad Israels existens bidragit med som varit positivt för västvärlden?
fattar att man är trött på araber/muslimer (det är jag också) men de hade knappast varit ett problem för oss om de stannade i Mellanöstern.
Jesus var Jude. Hela den västerländska värdegrunden bygger på hans lära.

Israel är Guds land och Judarna är Jesus bröder.

Fundera istället över varför en landremsa mindre än Småland i yta och en stad gammal och sliten (Jerusalem) kan engagera så många världen över?

Israel och Jerusalem är i fokus överallt av en anledning. Det är dit Jesus kommer tillbaks.
Citera
2023-11-11, 09:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Israel och Jerusalem är i fokus överallt av en anledning. Det är dit Jesus kommer tillbaks.
Är du sån där som förläst dig på Uppenbarelseboken och ser fram emot jordens undergång också?

Kristna sionister är värst. Att judarna vill ha ett land är i alla fall förståeligt, även om de fick ägna sig åt etnisk resning för att skapa det, men kristna sionister vill bara ha kaos.
Citera
2023-11-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är du sån där som förläst dig på Uppenbarelseboken och ser fram emot jordens undergång också?

Kristna sionister är värst. Att judarna vill ha ett land är i alla fall förståeligt, även om de fick ägna sig åt etnisk resning för att skapa det, men kristna sionister vill bara ha kaos.
Nej eftersom jag tror på Jesus så vill jag ha fred. Men eftersom jag tror på hans ord och profetior, profetior som är uttalade av Israels profeter, så vet jag att det inte blir fred förrän han kommer tillbaka. Och det är för Israels skull och till Israel han kommer för att skapa denna enda möjlighet till fred för världen.

För att detta ska kunna ske måste Israel som nation finnas. Därför vet jag att Israel är under Hans beskydd. Djävulen gör vad han kan för att hindra, bla genom att lura på såna som dig ett narrativ som är en lögn samt genom att föda upp terrorister som Hamas och Hezbolah och fanatiskt religiösa Iran vars enda mål är att utplåna Israel och judarna.

Tom djävulen vet något du inte vet. Det är till stor nytta och glädje för honom att du är så ignorant.
Citera
2023-11-17, 12:19
Medlem
kyzyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jesus var Jude. Hela den västerländska värdegrunden bygger på hans lära.

Israel är Guds land och Judarna är Jesus bröder.

Fundera istället över varför en landremsa mindre än Småland i yta och en stad gammal och sliten (Jerusalem) kan engagera så många världen över?

samma personer som spottar på kristna och hatar Jesus?
De följer talmuden vilket kom efter jesus
Citera
2023-11-19, 15:02
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyzyl
samma personer som spottar på kristna och hatar Jesus?
De följer talmuden vilket kom efter jesus
Det var väl innan? de var ju redan etablerade och de hjälpte till att få Jesus kättrad.

---

Hela konflikten ar retarderad.
"de begick en oförrätt och de var elaka, det är fel att begå oförrätter och vara elak så jag ska begå tusen oförrätter och vara elak tusen gånger, eftersom det är fel".

Och det tar 10 minuter att rita om kartan så alla får mark.

Massa jävla svettlukts kusingifte testosteron turkbullar som väljer våld istället för tv-spel & bira, primitiva sand-apor. & Judarna är av samma skrot och korn, det behövs lite tsar-bomba på hela mellanöstern.
Citera
2023-11-20, 18:25
Medlem
Kan någon förklara vilken sida man ska vara på palestina eller israel? Både mot och för argument på båda sidorna. Vet en pastor som är på israels sida men i sociala medier ser jag bara om palestina. samt så känner jag ens pappa som är fast i palestina. Situationen är förvirrande för mig men kanske inte för dig. Så skriv gärna
Citera
2023-11-20, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av yourlocalmom
Kan någon förklara vilken sida man ska vara på palestina eller israel? Både mot och för argument på båda sidorna. Vet en pastor som är på israels sida men i sociala medier ser jag bara om palestina. samt så känner jag ens pappa som är fast i palestina. Situationen är förvirrande för mig men kanske inte för dig. Så skriv gärna
Satsa på att vara för antingen en tvåstatslösning längs 1967 års gräns eller en sekulär enstatslösning med både Palestina och Israel ihopslaget.
Citera
2023-11-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yourlocalmom

Om man kritiserar Palestina öppet får man hela jävla packet med islamister efter sig. Rätt vad det är så kommer det någon inavlad Abdullah och ger sig på dig och din familj.
Om man kritiserar Israel så behöver man inte se sig över axeln varenda gång man går hemifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in