Citat:
Ursprungligen postat av
Caribe
Det är ju precis vad Israels försvarare kräver. Att alla civila som IDF dödar är Hamas fel för de placerat sin fire power för nära civila (i ett extremt tätbefolkat utomhusfängelse).
Jag kräver inte det iaf. Men jag ser det som en naturlig konsekvens att civila dör när man använder sig av den taktiken.
Trots att det självklart tar emot för Israel, dom är inga djur, så anser dom nog att det är värt att betala det priset för att skydda sin egen befolkning. Det har jag full förståelse för.
Om vi istället vänder på det hela. Vem tvingar tex Hamas att skicka tusentals raketer mot civila israeler?
När försökte man leva i fred med israelerna?
Varför har man aldrig kommit i mål i de otaliga förhandlingar som skett genom åren?
Varför uppfostrar man sina barn till att växa upp till terrorister som har som livsmål att mörda judar och förhoppningsvis dö martyrdöden?
Denna konflikt har pågått i hela mitt liv och det finns som jag ser det bara två sätt det hela kan sluta. Det ena alternativet som vore det önskvärda känns mer eller mindre ouppnåeligt.
Vi stannar där.