2010-06-20, 15:51
Medlem
Zneekahs avatar
Hej, ar i Irland for tillfallet och har insett hur underbart livet som rulltobaksrokare kan vara, men tyvarr ser det inte ut sa i sverige. Jag koper ett paket Drum och jamfort med mina domingo 35g paket jag brukar kopa i Sverige ar skillnaden pa samma niva som torrdass och spoltoaletter.
For det forsta finns det 25g och 12.5 grams paket, vilket tar mindre plats och betyder att tobaken inte behover bli snustorr nar man dragit runt med det i nagra dagar. Sen ar paketen aterforslutbara med en kardborrsliknande grej som funkar felfritt. Jag drar bort en pappersbit och hittar en liten klibbig remsa dar man kan trycka dit sina rullpapper. Det finns filter i alla mojliga storlekar, i Sverige har jag tur om jag kommer over nagot annat an de breda JS-filtren som i princip ar de enda som saljs.
Har lange stort mig pa mycket kring rulltobakspaketen i Sverige och det kanns som om de ar en valdigt bortprioriterad marknad. Min tanke med traden ar att komma fram till varfor tobakspaketen med svensk text inte paketeras lika smart som de som gar till England, Irland och manga andra lander i varlden.
Sen undrar jag om nagon vet om en tobaksaffar dar de koper in rulltobak fran andra lander och dar man kan hitta paket som dessa? (bor i stockholm)
Citera
2010-06-20, 15:57
Medlem
CB4lifes avatar
Efterfrågan är nog inte lika stor som i Irland eller England. Fast det är lite konstigt eftersom att i grannlandet Norge så rullar i princip alla sina egna cigg och man tjänar på det i längden.

Svenskar kanske är för lata också. Tror inte jag skulle orka stå och rulla mina cigg hela tiden, speciellt om man är ute och det kanske blåser eller regnar.
Citera
2010-06-20, 18:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Sen undrar jag om nagon vet om en tobaksaffar dar de koper in rulltobak fran andra lander och dar man kan hitta paket som dessa? (bor i stockholm)

Ett tips är att kolla hos Cigarrummet och Brobergs tobak på Östermalm.
Citera
2010-06-21, 14:15
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
Efterfrågan är nog inte lika stor som i Irland eller England. Fast det är lite konstigt eftersom att i grannlandet Norge så rullar i princip alla sina egna cigg och man tjänar på det i längden.

Svenskar kanske är för lata också. Tror inte jag skulle orka stå och rulla mina cigg hela tiden, speciellt om man är ute och det kanske blåser eller regnar.
Tror nastan att folk i allmanhet inte ar tillrackligt upplysta heller, inte helt ovanligt att man ar pa en fest, borjar rulla cigg och folk fragar vad man haller pa med, och sen verkar totalt omedvetna om att det gar att kopa annat an fardiga cigg. Att vi ar lata ar sakert en del av forklaringen ocksa, men tror anda att rulltobaksmarknaden har potential att utvecklas ratt mycket i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ett tips är att kolla hos Cigarrummet och Brobergs tobak på Östermalm.

Tack for tipsen! Ska kollas upp
Citera
2010-06-22, 13:01
Medlem
Om man börjar röka utanför hemmet utan föräldrarnas medvetande så är det oerhört mycket smidigare att ha färdiga cigaretter. Likt som allt annat bildar man vanor som man sedan håller sig till.
Citera
2010-06-22, 22:56
Medlem
Sverige är absolut efter!
Dessutom börjar många tobaksmärken bli väldigt dyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in