Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-20, 14:09
Medlem
broadways avatar
Som rubriken säger startar min bärbara packardbell om sig direkt efter själva packardbell logon kommit upp, logon försvinner och det blir en svartskärm med ett understreck i vänstra hörnet efter 30 sek startas den om av sig själv igen. Det hela började när datorn crashade mitt under fifa10 och jag stängde av datorn via powerknappen, sen kom systemåterställning upp och jag stängde av datorn igen via powerknappen sen knasade allt.
Tack på förhand
Citera
2010-06-20, 16:28
Medlem
rojass avatar
Prova med destruktiv systemåterställning.
Citera
2010-06-20, 16:38
Medlem
broadways avatar
Jag tryckte på F11 och kom fram till systemåterställning men det gick bara att radera alla filer och återställa efter det, behöver mina dokument nämligen
Citera
2010-06-20, 19:19
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broadway
Jag tryckte på F11 och kom fram till systemåterställning men det gick bara att radera alla filer och återställa efter det, behöver mina dokument nämligen

Har du provat felsäkert läge för att eventuellt kunna rädda dokumenten?
Citera
2010-06-20, 20:04
Medlem
broadways avatar
Går inte att komma åt felsäkert läge :/
Citera
2010-06-20, 20:06
Medlem
Jag har kanske svar på ditt dilemma...

Min polare visade nämligen ett sätt att göre ett ganska lätt virus genom att endast skriva in lite koder i ett text dokument och sedan göra om det till något annat format som jag inte riktigt minns vilket men viruset var ett BAT virus...

Hur som helst så sa han att det går inte att fixa det ifall man inte skaffar en ny HDD

Ett annat liknande virus som han hade en gång på sin äldre dator var ett virus som poppar upp en ruta vid uppstart där det är en timer som räknar ner från 1min och sedan startar om datorn.
Lösningen på det viruset var att man var tvungen att backa årtalet på datorns klocka med 20år. Låter lite konstigt, trodde inte det skulle fungera för honom men tydligen gjorde de det

Mer kan jag inte hjälpa dig men lycka till
Citera
2010-06-20, 20:20
Medlem
mac-muirs avatar
Det låter som nåt problem med hårddisken alternativt OS. Är det hårddisken så är det ganska kört för dina dokument, tyvärr :/ Är det OS det är fel på så är det dock inga problem att rädda filerna.

Det som jag hade gjort är att boota datorn på en ubuntu live-cd, tror inte ens att du behöver ha en hårddisk för att köra den http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

1. Ladda ner
2. Bränn skivan
3. Stoppa in datorn innan du slår på den.
4. Starta upp datorn, om det står att du ska trycka nånstans för att boota från cd:n så gör det.

Lycka till, hoppas det hjälpte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in