2010-06-19, 20:44
Medlem
Bakelits avatar
Hej, har precis köpt mig ett par K2 exo 80. Tog av bromsen för jag tyckte den var i vägen samt att det var obekvämt att bromsa så.

Dock har det uppstått ett problem. Mina däck har hårdhet 80 tror jag, och bakdäcket slits väldigt fort då jag tycks bromsa mest på detta, kan man då sätta ett hårt däck bak på varje "sko" eller kommer man svänga dåligt osv efter detta?
Citera
2010-06-19, 20:52
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakelit
Hej, har precis köpt mig ett par K2 exo 80. Tog av bromsen för jag tyckte den var i vägen samt att det var obekvämt att bromsa så.

Dock har det uppstått ett problem. Mina däck har hårdhet 80 tror jag, och bakdäcket slits väldigt fort då jag tycks bromsa mest på detta, kan man då sätta ett hårt däck bak på varje "sko" eller kommer man svänga dåligt osv efter detta?

Komforten blir lidande av hårdare hjul, dock så lär det inte märkas jättemycket om det bara är hjulet längst bak du byter.
Jag vill flagga för att det kan vara svårt att hitta hjul som säljs styckvis, fyra och fyra är vanligare.
Citera
2010-06-19, 21:04
Medlem
Bakelits avatar
Hade tänkt att köpa ett fyra-pack, så man har två i reserv.
Men är det vanligt att folk tar bort bromsen? Gör jag något fel när jag bromsar eller varför är däcket så slitet redan?
Citera
2010-06-19, 21:08
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakelit
Hade tänkt att köpa ett fyra-pack, så man har två i reserv.
Men är det vanligt att folk tar bort bromsen? Gör jag något fel när jag bromsar eller varför är däcket så slitet redan?

Jag upplever att det är relativt vanligt att folk tar bort bromsen på sina inlines ja.
Det finns andra sätt att bromsa på än att "släpa" hjulet i marken men fel gör du ju såklart inte, bromsa bör man..
Citera
2010-06-19, 22:34
Medlem
rednandslimys avatar
Finns det nån bra sida på nätet där man kan beställa nya hjul? Mina är totalt slut o lager och gummi,.
Citera
2010-06-20, 09:19
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Finns det nån bra sida på nätet där man kan beställa nya hjul? Mina är totalt slut o lager och gummi,.

Det finns en del på Stadiums nätbutik.

http://www.stadium.se/sport/inline/tillbehor-inline
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in