Som topic säger.. Finns det något sätt att se VM-sändningarna på SVT Play via en extern spelare? Nu kan man ju bara se den i ett litet fönster i webbläsaren eller maximera fönstret. Men jag vill kunna surfa samtidigt och därmed ha SVT Play i en extern spelare vid sidan av som ligger alltid överst i ett hörn över webbläsaren. Går detta tro?
Inte bara att surfa i en webbläsare och kolla på VM i en annan, eller använd samma webbläsare med två fönster och inte två flikar så kan du ju dra dom var du vill på skärmen eller har du en väldigt liten skärm så att det blir jobbigt med så liten bild?
Jodå på det viset kör jag just nu. Men det hade ju vart så mycket bättre om man kunde köra SVT Play i extern spelare. Vet att det fungerar på SVT på serier osv men just på VM har dom inte lagt till den möjligheten Tänkte om någon hade koll på om man kunde öppna en strömmande url via VLC lr liknande för då kan man ju välja precis hur stor fönster man vill ha osv. Nu är ju den spelaren i webbläsaren låst till antingen rätt liten eller maximerad över hela skärmen..
skulle vilja ha de på min bluray (bd-390 tror ja).
Man kan ju streama filmer från datorn, då borde ju live funka också.
(ni vet, laddar ner lite i taget )
vlc kan visa RTMP-strömmar (och skicka vidare till andra mediaspelare om man så önskar). problemet är att svt och dom flesta andra som strömmar TV förhindrar att det ska gå att spela upp i annat än exempelvis dom vanliga webläsarna. antagligen för att i så stor utsträckning som möjligt förhindra inspelning av materialet.