2010-06-19, 19:16
Medlem
KPisce89s avatar
Ni får ursäkta min ''wall of text'' men det är mycket som ska med.

För drygt ett år sedan fick jag åter kontakten med en tjej som jag gick i grundskolan med.
Var galet förtjust i henne redan då men hon fick en kille och jag glömde av henne och åren gick.

Så då för lite mer en ett år sedan så träffades vi på bussen och bytte nummer och sånt, sedan flyttade jag till avlägsen ort för att studera.

Vi fortsatte att prata under året genom msn och det blev väldigt nära och personligt (om jag får definera det själv).

Hon gav mig en massa komplimanger kring mitt utséende och hur jag liknade en viss känd person som hon tyckte var snyggast i världen.

Fraser om hur fin, underbar, charmig, söt, osv som jag är (som upprepades gång på gång).
Sedan saker hon vill uppleva med mig såsom resor, olika utflykter och aktiviteter.
Att hon vill att jag ska komma hem och att hon saknat mig och allt.

Till slut fick jag nog och sa att jag hade känslor för henne och allt vilket hon sa att hon redan vetat sedan länge. Jag frågade då vad hon tyckte varpå hon svarade att hon vill umgås mer, och att hon ville ta sånna saker öga mot öga, så jag respekterade det och vi planerade istället saker som vi skulle göra när jag kom hem inför sommaren.

Bara ha kul liksom.

Nu när studierna för i år är slut och jag kommit hem för sommaren så trodde jag att hon lovande hade väntat på att få hitta på saker med mig.

Ack så fel jag hade.

Det tog 5 dagar innan jag ens fick med henne på en promenad. Hon hade fullt upp med annat och sånt snack och efter att ha umgåtts ett par timmar fördelade på 3 dagar så kom hon in på msn och sa till mig att hon inte hade några känslor för mig och att hon ville att ''vi skulle vara vänner''.

Vet inte om det var någon försvarsmekanism för min mentala hälsa eller något men jag började skratta rätt ut när jag läste de raderna.

Bisarrheten var total och allt jag tänkte på var hur hon hade betett sig mot mig alla de månader som vi pratat på msn.

Jag tyckte inte att det gick ihop och frågade henne:
''Om du inte känner något för mig - då menade du inte de fina saker du sagt till mig?''.
Varpå hon svarade:
''Jo jag menade varje ord''.

Jag vet inte vad jag ska svara. Känner mig fortfarande chockad. Jag har blivit dissad av tjejer förut och ingen av dom har liknat detta.

Så vad tror ni?

Gjorde hon enbart detta för att jävlas?
Om hon aldrig haft känslor för mig - varför drog hon inte ''friendskortet'' för länge sedan?
Citera
2010-06-19, 19:20
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Hon kanske har träffat någon annan.
Citera
2010-06-19, 19:25
Medlem
KPisce89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Hon kanske har träffat någon annan.

Självklart.
Jag förväntar mig heller inte att hon berättar hela sanningen för mig.
Citera
2010-06-19, 19:32
Bannlyst
Alltså varför ska alla killar alltid göra detta simpla misstag, säger du att du "älskar hon" och vill vara med henne så får hon inte kämpa för dig, du blir ointressant/desperat. Det ska alltid vara brudarna som blir kära FÖRST!, det ska vara DOM som tar det steget, inte du! Det du ska göra är att umgås med henne med målet att få ligga med henne, gör du det så kommer hon att komma till DIG och vilja bli tillsammans. Hamnar man i "vänzonen" så har man inte det som krävs, lär dig av ditt misstag tills nästa gång!
Citera
2010-06-19, 19:35
Bannlyst
Läs ditt meddelande så ser du att du redan hade henne TILLS du sa att du "älskade henne". En tjej säger aldrig något rakt ut, du får läsa mellan raderna. När hon sa att du var lik den där personen till exempel som var så snygg så sa hon egentligen: Du är bara så snygg!!
Citera
2010-06-19, 19:38
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Alltså varför ska alla killar alltid göra detta simpla misstag, säger du att du "älskar hon" och vill vara med henne så får hon inte kämpa för dig, du blir ointressant/desperat. Det ska alltid vara brudarna som blir kära FÖRST!, det ska vara DOM som tar det steget, inte du! Det du ska göra är att umgås med henne med målet att få ligga med henne, gör du det så kommer hon att komma till DIG och vilja bli tillsammans. Hamnar man i "vänzonen" så har man inte det som krävs, lär dig av ditt misstag tills nästa gång!
Nu sa väl TS aldrig att han älskade henne? Att säga att man har känslor för någon och att säga att man älskar någon är två helt skiljda saker.
Citera
2010-06-19, 19:45
Medlem
AnnaKareninas avatar
Typisk attentionwhore. Hon lekte med dig på msn och fick bekräftelse av att du gav feedback. Du sa bland annat att du hade känslor för henne. Säkert gav du också komplimanger om hennes utseende. När du sedan kommer till samma stad och vill ta det till nästa steg, i verkligheten, blir det inte lika enkelt och roligt för henne längre. Hon avslutar.
Citera
2010-06-19, 19:48
Medlem
Citat:
Alltså varför ska alla killar alltid göra detta simpla misstag, säger du att du "älskar hon" och vill vara med henne så får hon inte kämpa för dig, du blir ointressant/desperat. Det ska alltid vara brudarna som blir kära FÖRST!, det ska vara DOM som tar det steget, inte du!

Håller med!

Sen befann ni er inte i samma stad heller, så någonting kanske hände när du kom tillbaka, vet inte. Men synd att det blev såhär. Strunta i henne nu så kanske någonting händer med henne igen. Vi tjejer är komplicerade.
Citera
2010-06-19, 19:49
Medlem
KPisce89s avatar
Citat:
säger du att du "älskar hon"

Jag sa ju aldrig att jag älskade henne. Bara att jag kände något för henne, vilket jag sa för att vi hade hållt på med detta ''slängkyssande'' fram och tillbaka vilket gjorde mig trött.

Hade hon sagt att hon inte hade något intresse då - så fine.
Men nu kom jag hem efter alla dessa månader och så kommer detta efter att ha umgåtts ett par timmar och det år inte likt från den tjejen jag pratade med innan.

Jag glömde dessutom att skriva detta innan och det kanske är avgörande.
Hon sa samtidigt att det är diverse små ''problem'' igång just nu.

Dels en eller fler gamla ex som inte förstår vinken att det är slut. (han började även ta kontakt med henne när han fick reda på att jag var intresserad, det snackades nämligen runt mycket om det bland hennes bekantskapskrets).

Sedan sa hon att hennes föräldrar varit väldigt mycket på henne på sistone för hon nyligen blivit arbetslös och söker ständigt jobb. Hon försöker även ta körkort men inget blir gjort och hon får väldigt mycket gnäll på sig av dom.

Vet inte om detta har något med min ''dissning'' att göra. Men det är det enda sambandet jag kan se.
Citera
2010-06-19, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Nu sa väl TS aldrig att han älskade henne? Att säga att man har känslor för någon och att säga att man älskar någon är två helt skiljda saker.

För oss killar ja, men för en tjej? nej .. att säga till en tjej att du har känslor för henne tar hon som att du älskar henne. Dom läser mellan raderna som jag tidigare redan sagt, frågar du en tjej efter hjälp gällande din kompis situation så kommer hon till exempel automatiskt att anta att det är du som har problemet.
Citera
2010-06-19, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KPisce89
Jag sa ju aldrig att jag älskade henne. Bara att jag kände något för henne, vilket jag sa för att vi hade hållt på med detta ''slängkyssande'' fram och tillbaka vilket gjorde mig trött.

Hade hon sagt att hon inte hade något intresse då - så fine.
Men nu kom jag hem efter alla dessa månader och så kommer detta efter att ha umgåtts ett par timmar och det år inte likt från den tjejen jag pratade med innan.

Jag glömde dessutom att skriva detta innan och det kanske är avgörande.
Hon sa samtidigt att det är diverse små ''problem'' igång just nu.

Dels en eller fler gamla ex som inte förstår vinken att det är slut. (han började även ta kontakt med henne när han fick reda på att jag var intresserad, det snackades nämligen runt mycket om det bland hennes bekantskapskrets).

Sedan sa hon att hennes föräldrar varit väldigt mycket på henne på sistone för hon nyligen blivit arbetslös och söker ständigt jobb. Hon försöker även ta körkort men inget blir gjort och hon får väldigt mycket gnäll på sig av dom.

Vet inte om detta har något med min ''dissning'' att göra. Men det är det enda sambandet jag kan se.

Hon hade intresse för dig TILLS du sa det, vi killar hittar anledningar till VARFÖR vi gillar den där personen eller vill ligga med henne. Tjejer och andra sidan hittar anledningar till VARFÖR INTE hon ska gilla den där personen eller ligga med den där killen. Du visade dig inte vara det hon trodde att du var, därför tappade hon intresset.

Du kan aldrig förvänta dig av en tjej att hon kommer att säga rakt ut att hon gillar dig, tjejer har dåligt självförtroende och är livrädda för att bli dissade. Det betyder inte att hon inte visar intresse men du måste tänka som hon för att förstå dom vilket är att läsa mellan raderna.

Du är kille och tänker logiskt medans hon är tjej och tänker känslomässigt, sluta att hitta logiska lösningar på ett problem som inte har några!
Citera
2010-06-19, 20:00
Medlem
KPisce89s avatar
Citat:
Du är kille och tänker logiskt medans hon är tjej och tänker känslomässigt, sluta att hitta logiska lösningar på ett problem som inte har några!

Haha ja det är nog sant.
Vi killar är ju handikappade då vi måste ha logik till saker och ting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in